Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av norr
CarMan skrev:
danne_1313 skrev:det står emissioner serv erfordras vad betyder det är det dags för service
du har ett fel som gör att bilan inte klarar dom avgas krav som den är typad för.

& du har garanterat en triangel som lyser!
Min motorlampa (gul) har tänds och jag har fått meddelande emissioner serv erfordras, men triangeln lyser inte. Skall inte triangeln lysa när man får detta meddelande ?
Användarvisningsbild
av CarMan
norr skrev:
CarMan skrev:
danne_1313 skrev:det står emissioner serv erfordras vad betyder det är det dags för service
du har ett fel som gör att bilan inte klarar dom avgas krav som den är typad för.

Min motorlampa (gul) har tänds och jag har fått meddelande emissioner serv erfordras, men triangeln lyser inte. Skall inte triangeln lysa när man får detta meddelande ?
triangeln lyser ialla fall tills du läst med delandet.
av norr
CarMan skrev:
norr skrev:
CarMan skrev: du har ett fel som gör att bilan inte klarar dom avgas krav som den är typad för.

Nix !!! Nej !!
av NCR
norr skrev:
CarMan skrev:
norr skrev: Min motorlampa (gul) har tänds och jag har fått meddelande emissioner serv erfordras, men triangeln lyser inte. Skall inte triangeln lysa när man får detta meddelande ?
Nix !!! Nej !!
Kanske har varit så mkt fel på bilen att lampan helt enkelt har gått sönder? :)
av danne_1313
min lyste inte heller men fick upp det medelande i dag igen och triangeln lyser inte hade ett tarsigt parkiringljus som han lyste bör lampan sloknade men triangeln lyser inte för det anddra medelande sak samma ska till volvo i moorn och se vad dom tar för att läsa av och bytta vad det är för fel en del säger spjälhuset men det är bytt för 2 tusen mil sen så jag tvivlar vad är det mer som kan krångla på dom märker ingen skilnad på bilens gång det enda jag märker är vid kalstart att han är litte trög på gasen blödrar och lever fan
av danne_1313
va te volvo idag och dom läste felkoderna.där stog det laddtryck avgasturbo för lågt sen sa han det att det borde räcka med ett oljebyte han rekomenderade att man bött olja vart 500 mil och flilter vid 1000.pga att det är så tunna olje rör som om dom får jobba lite och gå hett så koksar dom igen
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:va te volvo idag och dom läste felkoderna.där stog det laddtryck avgasturbo för lågt sen sa han det att det borde räcka med ett oljebyte han rekomenderade att man bött olja vart 500 mil och flilter vid 1000.pga att det är så tunna olje rör som om dom får jobba lite och gå hett så koksar dom igen
den va ny, har dom så kass olja där?

du klarar lätt 2000 mil (3000 om du har nyare årsmodell) & max 1 år. bara man kör på en bra olja
av danne_1313
vet inte va dom har dom har servat den på bilia i stocholm jag bor i borlänge det va vad han sa till mig.i varje fall så fick jag upp samma meddelande aldeles nyss´vad är det som kan vara fel jag märker inge skilnad han går precis som han alltid gjort som skjuten ur en kanon jag undrar om det är nån turbo som är på väg att gå.tycker att det får räcka med bekymer snart. CarMan har du nå spekulationer om vad det kan va för fel när det står avgassturbo laddtryck lågt du verkar vara en kille med koll
av nuttytompa
För helvete boys, skriv i word och kör stavningskontroll på det ni skriver innan ni postar era inlägg. :shock:
Användarvisningsbild
av CarMan
nuttytompa skrev:För helvete boys, skriv i word och kör stavningskontroll på det ni skriver innan ni postar era inlägg. :shock:
tar för lång tid. men du får säkert tillåtelse av en moderator att rätta allt vi andra skriver om du frågar snällt.
Hjulinställning

.. Tillbaka till verkstan och de säger att […]

Det låter som om Volvo håller fast vid[…]

Högt oljud ej från motor

oftast känner man inget glapp vid stilla st&a[…]

Hej Jag håller på att måla skado[…]