Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Det låter inte ens som att du har larm i bilen ?
Att du har dioden i instrumentbrädan måste inte betyda
att bilen har larm. Ett sätt att kolla det på är om det vä
huvlåset har en kabel inkopplad. Kontaktstycket till huvkontakten är annars tom men fördragen till insidan av fronten.
av kusken
Frigge skrev:Det låter inte ens som att du har larm i bilen ?
huvlåset har en kabel inkopplad. Kontaktstycket till huvkontakten är annars tom men fördragen till insidan av fronten.
Hänger inte riktigt med...

Btw.
Jag var ute och lyfte loss dioden vid framrutan och det går en kabel till den i alla fall.
av Hellrider
kusken skrev:
Frigge skrev:Det låter inte ens som att du har larm i bilen ?
Hänger inte riktigt med...

Btw.
Jag var ute och lyfte loss dioden vid framrutan och det går en kabel till den i alla fall.
Gör så här då istället,kolla upp i innertaket där har du en liten panel sittande,ta loss den försiktigt,i den skall det sitta en sensor,finns den där så har du larm.
Om du nu har larm å den kvitterar,så är det nog inte mycke å göra än å lämna in den,svårt å gissa till sig ett fel,kan vara "uem innerbackspegeln som e kass" men det e ju bara en chansning
av kusken
Kollade i innertaket under den luckan, det är endast en grön kontakt framdragen...

Betyder detta att det inte finns larm då?

Eller bara att "det saknas något i taket" som man kan köpa till och koppla in för att sedan ha ett larm "installerat och klart"

Är som ni kanske märker inte helt hemma på det här med bilar, och är väldigt tacksam att ni tar er tid att hjälpa mig!
av Frigge
kusken skrev:Kollade i innertaket under den luckan, det är endast en grön kontakt framdragen...

Eller bara att "det saknas något i taket" som man kan köpa till och koppla in för att sedan ha ett larm "installerat och klart"

Är som ni kanske märker inte helt hemma på det här med bilar, och är väldigt tacksam att ni tar er tid att hjälpa mig!

Under luckan i tacket sitter MMS:en - Massrörelssensor.
Eftersom den saknas har du inte larm i din bil.
Du har fjärrstyrt c-lås (med blinkers kvittering)
av Hellrider
kusken skrev:Kollade i innertaket under den luckan, det är endast en grön kontakt framdragen...

japp då har du inget larm,det du behöver är ju diod som nån redan tryckt dit iofs,huvlås,siren,mjukvara
av kusken
Jaha, det var ju halvskoj, men då slipper jag leta efter hur jag ska få larmet att fungera iaf.

Ni ska ha ett STORT tack!
Mvh
C
av Daddan
Men varför skulle knappen finnas i instrumentbrädan om larm saknas?
Tidigare ägare som fått dille på larmatrapper?
av Frigge
Daddan skrev:Men varför skulle knappen finnas i instrumentbrädan om larm saknas?
Tidigare ägare som fått dille på larmatrapper?

Av någon anledning sitter knappen där vare sig det är larm eller ej.
av Daddan
Där ser man... Alltid lär man sig något! Jag trodde att larm och knapp hängde ihop, tur man fått "kvitto" på att jag har larm då! Hade kunnat köpa en utan och trott att det finns annars. :o
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]