Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilleman75
Det spelar ingen roll hur den ser ut grejen e ju den att jag har 15" dubbdäck liggande o tycker de e synd att inte ha på dem då jag ej har 16 däck. Men får väl krypa till korset o köpa 16" dubbdäck har fina fälgar
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jag förstår känslan. Jag hade behållit de fina 15"-vinterdäcken jag hade på förra bilen om jag kunnat. Tyvärr går det inte pga större bromsskivor. Bekräfta att det inte passar först men det finns en stor risk att du inte kan ha 15":are och då är det kanske skönt att upptäcka det i tid innan du verkligen behöver vinterdäck.
Användarvisningsbild
av Lilleman75
Sådär tack för alla åsikter o svar. De blev 305mm skivor då det va det jag hade. 15" fälgar passar inte alls. Det blev beg däck med 16" fälgar från 960 som jag ändå fick slipa lite på bromsoken för o få på men nu sitter de där.
av MickeM
Lilleman75 skrev:Sådär tack för alla åsikter o svar. De blev 305mm skivor då det va det jag hade. 15" fälgar passar inte alls. Det blev beg däck med 16" fälgar från 960 som jag ändå fick slipa lite på bromsoken för o få på men nu sitter de där.
Hjul från en 940 på framhjulsdriven Volvo?
940'n hade spacers med de fälgarna då eller?

Du har ju 18mm skillnad i ET från 940 till framhjulsdrivna Volvos.
Att ha hjulen 18mm längre ut/sida kanske funkar med riktigt smala däck, men knappast nåt vidare.....
Borde nästan ta i innerskärmen vid tvära svängar...
Eller?

Okej, hittade en video på Concept Vista. Ble[…]

På den här bilden såg det vä[…]

Är du säker på att det är bak[…]

Verkar ju bara vara jag som har det då. Kan […]