Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:Personligen skulle jag vara mycket sur om jag köpte en fabriksny bil och sen fick lämna in den hela tiden.

Köpa ny bil betyder för mig ett bekymmerslöst bilägande i några år, till skillnad mot att köpa begagnat...

/Anders
Trådskaperen verkar ha haft 2 fel på bilen vad jag kan se, kallar inte det mycke.
en fabriketionsfel på hjullager & sen en backspegel som inte funkar (kan mycka väl vara kunden själv som slösat lite mycke på strömmen)
Användarvisningsbild
av Brainy
Nej, är det bara 2st lättåtgärdade fel så skulle jag inte kunna säga så mycket. Även om det självklart är irriterande att behöva vara utan bilen.

Aha, orkar inte motorn driva in spegeln mer än halvvägs om batteriet är dåligt? det blir trögre halvvägs?

/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:Nej, är det bara 2st lättåtgärdade fel så skulle jag inte kunna säga så mycket. Även om det självklart är irriterande att behöva vara utan bilen.

Aha, orkar inte motorn driva in spegeln mer än halvvägs om batteriet är dåligt? det blir trögre halvvägs?

/Anders
nä jag tänkte på om den inte funk alls. då kan den ha tappat komunikationen med noden
av KarlMagnus
Har en importerad V70 N-2,4 T My 01 med elinfällda speglar som funkar kanon inklusive belysingen som sitter i dem. När kom detta som tillval?

Har en massa utrustning i denna bil som få svensksålda har haft av samma års modell. Är tyskarna kräsnare än svenskarna?
Användarvisningsbild
av CarMan
KarlMagnus skrev:Har en importerad V70 N-2,4 T My 01 med elinfällda speglar som funkar kanon inklusive belysingen som sitter i dem. När kom detta som tillval?

Har en massa utrustning i denna bil som få svensksålda har haft av samma års modell. Är tyskarna kräsnare än svenskarna?
det har alltid funnits.
passar ruskigt dååligt i denna tråd dock!
av Uffe_74
Brainded skrev:Nej, är det bara 2st lättåtgärdade fel så skulle jag inte kunna säga så mycket. Även om det självklart är irriterande att behöva vara utan bilen.

/Anders
det blir trögre halvvägs. Orkar bara en lite bit...
av Uffe_74
CarMan skrev:Har du garanti kan du lämna in bilen på valfri volvo verksta o får den laga d gratis.
det är ju inte verkstans fel att din bil har gåttt sönder....

vill du inte lämna n är den går sönder så behöver du inte.

förstod inte vad du var ute efter!
Problemet är att jag köpt en bil för runt 400 000. Då förväntar jag mig lite mera av bilen. Ngt fel här och där kan hända alla tillverkare men det känns som lite mkt på så kort tid. Självklart lag ar de bilen gratis och Bilia har tidigare visat mkt goodwill med tidigare bilar. Jag har inte påstått att det är verkstadens fel att bilen är trasig. De är mkt kompetenta och service minded. Men jag behöver bilen likväl och nu står jag snart utan igen...
Användarvisningsbild
av greeeken
Köper man en ny bil så är oavsett fel på den i början oacceptabelt enligt mig.
Skitsamma o mdet är lätta fel elelr svåra fel.Man köper inten en ny bil för att den ska stå inne för lagning.

Carman vadå slösat för mkt på elen.
av haxpet
När man är första ägare på en bil så borde man ju få låna bil gratis om det är så att den privata bilen är inne på någon garantiservice. Dock inte vanlig underhållsservice
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]