Moderator: Moderatorer
Hellrider skrev:Jag bara säger vad både verkstad och kollegor som råkat ut för detta sagt,man har fått byta brända ventiler!!Detta är heller inget ovanligt problem,tvärtom mycket vanligt.Jag vågar nästan slå vad om att minst hälften av bi-fuel bilarna i den här stan med mer än 25000 mil har fått renovera toppen, och jag vågar nästan ta gift på att ALLA gasbilar haft någon form av problem med gasdriftenCarMan skrev:som sagt så är det ovanligt.nä,eftersom att ni inte ens har en aning om att det är mtrl i toppen och inte ventilerna som blir kass,så har ni förmodligen ingen större erfarenhet utav dessa motorer
58 skrev:mm du får ursäkta mig men i en stad som lidköping "det var la det va el har jag drömt"så rullar det väl inte så enorm många gasbilar.Hellrider skrev:Jag bara säger vad både verkstad och kollegor som råkat ut för detta sagt,man har fått byta brända ventiler!!Detta är heller inget ovanligt problem,tvärtom mycket vanligt.Jag vågar nästan slå vad om att minst hälften av bi-fuel bilarna i den här stan med mer än 25000 mil har fått renovera toppen, och jag vågar nästan ta gift på att ALLA gasbilar haft någon form av problem med gasdriftenCarMan skrev:som sagt så är det ovanligt.nä,eftersom att ni inte ens har en aning om att det är mtrl i toppen och inte ventilerna som blir kass,så har ni förmodligen ingen större erfarenhet utav dessa motorer
Hellrider skrev:Jag bor i Linköping.Linköping är en av sveriges största städer vad gäller gasbilar.Linköpings kommun satsar hårt på just gasdrift och alla taxibilar som kör åt kommunen måste vara gasdrivna, runt 60st.Därtill kommer alla kommunens egna bilar + andra firmor som kör åt kommunen tex ett gäng gasdrivna sopbilar.Det kanske finns fler gasbilar i tex stockholm men procentmässigt är jag övertygad om att det är mer här, dessutom så funkar ju alla fem pumparna vi har här till skillnad mot just stockholm.58 skrev:mm du får ursäkta mig men i en stad som lidköping "det var la det va el har jag drömt"så rullar det väl inte så enorm många gasbilar.Hellrider skrev: nä,eftersom att ni inte ens har en aning om att det är mtrl i toppen och inte ventilerna som blir kass,så har ni förmodligen ingen större erfarenhet utav dessa motorerJag bara säger vad både verkstad och kollegor som råkat ut för detta sagt,man har fått byta brända ventiler!!Detta är heller inget ovanligt problem,tvärtom mycket vanligt.Jag vågar nästan slå vad om att minst hälften av bi-fuel bilarna i den här stan med mer än 25000 mil har fått renovera toppen, och jag vågar nästan ta gift på att ALLA gasbilar haft någon form av problem med gasdriften
58 skrev:Ja stockholm har heller inga gasbilar å tala om,jag får la skicka er ett par toppar som ja har bytt på det senaste så får ni kolla! :lol:Hellrider skrev:Jag bor i Linköping.Linköping är en av sveriges största städer vad gäller gasbilar.Linköpings kommun satsar hårt på just gasdrift och alla taxibilar som kör åt kommunen måste vara gasdrivna, runt 60st.Därtill kommer alla kommunens egna bilar + andra firmor som kör åt kommunen tex ett gäng gasdrivna sopbilar.Det kanske finns fler gasbilar i tex stockholm men procentmässigt är jag övertygad om att det är mer här, dessutom så funkar ju alla fem pumparna vi har här till skillnad mot just stockholm.58 skrev: Jag bara säger vad både verkstad och kollegor som råkat ut för detta sagt,man har fått byta brända ventiler!!Detta är heller inget ovanligt problem,tvärtom mycket vanligt.Jag vågar nästan slå vad om att minst hälften av bi-fuel bilarna i den här stan med mer än 25000 mil har fått renovera toppen, och jag vågar nästan ta gift på att ALLA gasbilar haft någon form av problem med gasdriftenmm du får ursäkta mig men i en stad som lidköping "det var la det va el har jag drömt"så rullar det väl inte så enorm många gasbilar.
Menar du verkligen bokstavligt talat en meter fram[…]
Någon som har en aning om varför den g&[…]
Jag har kladdat på Hammerite smooth silver p[…]