- tis 10 maj 2016, 21:23
Update 1:
Har jobbat lite idag och blivit av med ett fel. Klickandet höger fram. Började med att kontrollera det lättaste. Centrumbulten, och visst va den lös! Jag kunde spänna den ganska mycket innan det kändes fastsatt.
Någon som vet momenten på bulten? Jag drog åt den tills jag tyckte det kändes okej med en vanlig spärrnyckel av kortare modell men jag skulle kunna trycka på mer med lite mer hävarm. Men det kanske är onödigt?
Hur som haver, det klickande ljudet är borta och jag kan sova liiiiite lugnare.
Det största med att bilen drar åt höger är däremot kvar. Men jag tror mer och mer att det är slitet i framvagnen som är orsaken. Kör jag på fel sida av vägen så drar bilen helt plötsligt till vänster. Och ibland ändrar den helt plötsligt riktning, man får liksom fånga upp bilen från höger till vänster genom att parera lite med ratten. Lite som att den ormar sig. Får se hur det blir med den saken när länkarmarna och spindellederna kommit. Jag skulle vilja byta styrleder samtidigt egentligen men känner inte riktigt att jag har lust för en hjulinställning igen. Plånboken får vara stängd ett tag framöver när det gäller bilkostnader.
Vi hade egentligen tänkt sälja bilen men nu tänker vi om, igen, som vi redan gjort 3 gånger haha. Nu har vi ju för fasen snart en ny bil :D Tur att man kan skruva själv annars hade man väll känt sig rånad.