Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kopplade bort batteriet igår men det gjorde ingen skillnad.

Tvekar lite på nästa steg - Känns ju med tanke på hur många fel som kom samtidigt att det har någonting med DDM/PDM modulen eller kopplingarna till den.

Kan ju boka en feldiagnos hos Bilia a 800 kr men är inte risken väldigt stor att felkoden ändå kommer att säga att det är fel i DDM/PDM men att även med den diagnosen så skulle det lika gärna kunna vara brott i någon kabel --> Jag kommer antagligen inte veta något mer efter den diagnosen eller vad tror ni?

Ett annat alternativ är ju att plocka bort modulen och försöka hitta en begagnad - är det troligt att jag kan hitta en som funkar? (Såg något om att den måste vara från samma produktionsvecka för att funka)

Stort motstånd lämna bilen till Volvo baserat på tidigare erfarenheter så ett tredje alternativ är att lämna den till en annan verkstad men frågan är om dom kan fixa det här om det krävs någon frm av ompogrammering för att få det att funka?

Tips mottages tacksamt - som det funkar nu är det bra att alltid ha med någon mer i bilen som kan ta nyckeln och låsa upp förardörren utifrån så man kommer ut..
danlse skrev:
wissel skrev:Var bor du ? Be någon Forumskompis om hjälp!
Vi är mååånga som har rätt utrustning.
Segeltorp, är du hemma i kväll? :D
javisst. jag mailar dig.
Nu gäller det att hålla alla tummar så att det inte är nåt jävelskap som
ställde till det från början, typ kortis nånstans....men det såg ut som en
klassisk brytning av kabeln....men det får vi snart reda på tror jag.
Håller tummarna Dan. ;-)
Hej, var som sagt jordkabeln i överföringen till förardörren som var av. Skarvade i en ny kabelbit och vips var alla märkliga fel borta! Tack alla och speciellt Wissel som hjälpt till hitta felet.

Kostad för reparation blev 29 kr för ny krympslang. Ringde Bilia också innan men bara kabelmattan som behövs kostar 1500 och sen måste dom riva halva inredningen i bilen för att byta den.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]