rgoa skrev:Hej!
För ett tag sedan startade jag en tråd angående startbatteri byte till min volvo s60 -05 där jag fick extremt bra hjälp.
Anledningen till att jag ville byta då var för att de hade dödt vid 2 tillfällen och att de var ca 10år gammalt.
Köpte mig iaf ett helt nytt körde med de ca 1v till och från för att sedan bli kallad på jobb i norge.
Jag ställde då min privata bil hos en kollega för att ta firmabilen där fick den stå i 20 dagar.
Kom tillbaka till den idag trött och sliten efter ett hårt nattpass inser att batteriet har dödt igen...blir lite grining men tar fram mina startkablar för att få igång den.
Kopplar på dom men min bil vill inte gå igång blir tokig och står säkert 1h med telefon i ena näven för att söka information på nätet men finner inget av värde.
Till slut inser jag att jag måste ge upp denna kamp så jag kopplar ur mitt batteri och om inte allt vore nog så börjar det även regna som aldrig förr...
Där står jag trött arg och blöt för att sedan sätta mig i firmabilen och åka vidare 2h för att komma hem.
Fredag den 13:e visade sitt rätta ja idag fyfan för denna pissdag.
Nu har jag batteriet hemma och hoppas att jag kan få låna en laddare av en kompis.
Jag inser att min bil antagligen drar tjuvström någonstans men kan inte förstå var?
Allt är orginal förutom en adapter som jag köpt som man kopplade in till CD för att få AUX tror till och med jag köpte den av en på detta forum.
Dessutom så är min larmsiren paj men kan inte tänka mig att det är något där som drar?
Jag är som sagt inte alls kunnig inom vad som kommer till bilar så skall ta och lämna in min bil så fort jag får ner den till GBG igen.
Vad tror ni kan vara fel rent spontant?
Och varför i helvete funkade de inte att startkabla den? Har aldrig hänt mig eller någon jag känner innan?
Tack på förhand!
Tjena,
Det här känner jag igen. Du kan läsa min tråd om det som hände min V50 2.0D
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=94731
Hade startmotor som låg och drog tjuvström under en längre tid. Fick ladda batteri några ggr i veckan.
Visade sig vara den feta + kabeln som går ifrån batteriet till startmotorn hade "brunnit".
Det sitter en 300A säkring i kabeln och den säkringen har gått. Fick byta kabelstam (kostnad 1200kr sedan tar det 1-1,5 timme att byta på verkstad)
Anledningen till allt detta är den gamla startmotorn som det blivit kortis i. När startmotor dog så tog den säkringen också.