Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
JimmyK skrev:
eccy243 skrev:De e trångt så in i h*lvete på -05 och nyare. Det gåååår om man har fingerfärdighet och små händer. Jag klarar de inte, med mina labbar. Jag måste ta bort strålkastaren. Tycker att de e enklare än att ta bort luftfilterboxen.
Hur svårt är det att ta bort strålkastaren? vad behöver lossas? är det verkligen lättare än att lossa filterboxen.

//Jimmy
Nääe, det är absolut inte lättare. För att ta bort strålkastaren måste du först ta bort hela stötfångaren.
av JimmyK
jbl skrev:Luftfilter boxen sitter med en typ av plastpluppar som man måste trycka ihop. Kan inte storleken på hylsan man behöver men tror det antingen en 8 eller 10mm som man trycker över plast pluppen för att samtidigt dra i boxen så att en kant frigörs.
Tror det är på fyra ställen man behöver komma åt.

Jag bävar för att behöva byta lampor fram på min XC70-03. Trångt är bara förnamnet.
Tack för hjälpen. Fick använda 10mm hylsan först för att sedan gå ner på 8mm och rycka loss boxen. Satt fast på 3 ställen.

//Jimmy
av jbl
Bra jobbat Jimmy :-)

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]