Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 14683
UPDATE:

Var hos herrarna på bilprovningen idag och frågade ang. detta och han kollade en stund och sa sen att det är bäst att jag släcker ner den enda som numera lyser (lyser rött) så kommer de inte bry sig alls då de är "flashiga" grejer som inte är nödvändiga då övriga positionsljus fungerar på alla tänkbara vis och i rätt riktning (bakåt haha).

Min vita har slocknat nu så lika bra att rycka sladden på den röda också och ignorera fjantiga facelift-tramset där för att undvika framtida bekymmer! Gött! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av 14683
llesrof skrev:Eller så fixar du den som är trasig och har en bil där saker och ting fungerar.
Allt av vikt och som är väsentligt fungerar ju på min älskade bil! Att fixa den trasiga bak innebär bara att någon gång i framtiden kommer den eller den andra paja och då måste det fixas igen... och igen! Dessa dritdioder tenderar att slockna vad det verkar efter att ha snokat runt så varför behålla ett potentiellt krångel? Har inget emot att mina lyktor är som på 00-04! :p är inte kräsen utseendemässigt direkt gällande småbling. Funktion > skönhet!
av llesrof
14683 skrev:
llesrof skrev:Eller så fixar du den som är trasig och har en bil där saker och ting fungerar.
Allt av vikt och som är väsentligt fungerar ju på min älskade bil! Att fixa den trasiga bak innebär bara att någon gång i framtiden kommer den eller den andra paja och då måste det fixas igen... och igen! Dessa dritdioder tenderar att slockna vad det verkar efter att ha snokat runt så varför behålla ett potentiellt krångel? Har inget emot att mina lyktor är som på 00-04! :p är inte kräsen utseendemässigt direkt gällande småbling. Funktion > skönhet!
Vi är alla olika. Personligen blir jag vansinnig om jag har en funktion som inte fungerat. Allt skall nämligen fungera på min bil :mrgreen:
llesrof skrev: Vi är alla olika. Personligen blir jag vansinnig om jag har en funktion som inte fungerat. Allt skall nämligen fungera på min bil :mrgreen:
Amen, en bil ska både vara fullt fungerande & se bra ut. Man repar inte andra bakdörren bara för att den ena fått en repa osv... Laga dioderna så bilen ser ut som den ska, sen ska du även tänka på andrahandsvärdet. Eller ska du bara säga att du klippt sönder allt som hade en likvärdig trasig vän??? Blir ingen deal då :-(O)
Användarvisningsbild
av 14683
Här klipps inget! Ska bara koppla ur kontakten till dritoderna! :mrgreen:

De är trots allt menlösa faceliftljus som inte har något syfte utom att generera frågor som "ofan kan jag få köpa dina?!" från 18-åringar som kör V70 och stylar sönder skrothögarna som en gång var fina bilar. Repa-exemplet var väl att ta i? Haha! Jag vill ha fungerande funktion och dessa har tendens att slockna då och då, varför genomlida det hela gång på gång? Denna bil säljs nog aldrig. Until death do us apart. :-DD

Ingen skulle reagera på om de inte funkar då de flesta xc70 inte ens har sådana så why even care? Jag har inget emot att mina baklyktor liknar en 01'as eller 03'as.... Att sticka ut och vara unik är långsökt när man kör än helvanlig ultrasvensonmobil! Rosa Hyundai Coupé är för sådana personer... :-)-)

Rullar runt i en V40 från 1998, lågmil[…]

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]