Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
undrar om det går att byta plasten mot glas??.........
av Xynter
Den här sidan är en av de billigare som jag har hittat: Bilupplysningen. Jag har dock inte beställt något därifrån och jag vet inte av någon som har gjort det heller.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Xynter skrev:Den här sidan är en av de billigare som jag har hittat: Bilupplysningen. Jag har dock inte beställt något därifrån och jag vet inte av någon som har gjort det heller.
fast det där är en äldre modell av xenonstrålkastare med LAD 5G-drivdon. De nyare har 6G-drivdon. Dvs även något annorlunda ljusbild mot den nyare.
Användarvisningsbild
av Perc
Skulle vilja veta vad man motiverar det höga priset med. Det finns ju ingen chans att en xenonstrålkastare ska kosta så mycket mer att tillverka än en halogen-dito.
av Lövet
Den tråkiga förklaringen är nog "för att man kan".
Lite mer seriöst uttryckt är nog en förklaring lite fler och dyra delar med i paketet än en vanlig halogenlampa. Drivdon osv.
Användarvisningsbild
av Perc
Jag fick en strålkastare bytt på garantin på min Skoda och priset stod på "fakturan" fast jag förstås inte behövde betala nåt. Det gjorde ont när jag såg slutsumman.

Men när man ligger på mörk landsväg i regnet i november så ångrar man nog inte att man valde xenon till bilen. :)

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]

Är det fel på högspänningssid[…]

Hej! Mitt problem är nu löst(tror jag), […]