Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NyMaN!
Frigge skrev:Visst dras Volvo med en del "onödiga" fel men å andra sidan vilket premium märke gör inte det ??? Merca har rost problem,Audi har precis som Volvo vissa bekymmer med framvagnen. Listan kan säkert göras lång. Personligen tror jag inte ett skvatt på att dom andra premium märkena har så enormt hög kvalitè.
Jo..det är sant
Alla bilar har nog nåt/några problem.....

Men jag tror ändå att ex BMW har bättre/högre klass på sina bilar än vad volvo har.

Men det är bara vad jag tror.....
Jag har själv ingen större erfarenhet av nya/nyrae BMW.
av NCR
Förutom de delar som jag är nöjd med så:

Knarr i förarstolen - mecken står handfallen.

Knarr i handskfacket - mecken står handfallen.

Passagerarbältat hakar upp sig - mecken står handfallen.

Det rasslar i växelspaken - mecken står handfallen.

Det slamrar nånstans under motorn när man trampar ner koppligen - mecken står handfallen.

Det knakar i blinkersspaken - mecken står handfallen.

Osv...

Tröttsamt på en bil som har gått 1510 mil och som är så förbaskat välskött att man kan äta på avgasröret.
av Hemgårn
NCR skrev:Förutom de delar som jag är nöjd med så:

Knarr i förarstolen - mecken står handfallen.

Knarr i handskfacket - mecken står handfallen.

Passagerarbältat hakar upp sig - mecken står handfallen.

Det rasslar i växelspaken - mecken står handfallen.

Det slamrar nånstans under motorn när man trampar ner koppligen - mecken står handfallen.

Det knakar i blinkersspaken - mecken står handfallen.

Osv...

Tröttsamt på en bil som har gått 1510 mil och som är så förbaskat välskött att man kan äta på avgasröret.
Lämnar du in din bil på Samhall? Den meck du pratar om verkar lite lätt obildad. :twisted:
av NCR
Hemgårn skrev: Lämnar du in din bil på Samhall? Den meck du pratar om verkar lite lätt obildad. :twisted:
Tja..Bilia i Sisjön kallas det här i Göteborg..:)
av Steff 99
Bilia Sisjön är en skam för teknikerkåren.
De har förmodligen aldrig klarat att lösa något problem med skrammel eller annat missljud...Volvocars borde slänga ut bilia...
av zenobia
Steff 99 skrev:Bilia Sisjön är en skam för teknikerkåren.
De har förmodligen aldrig klarat att lösa något problem med skrammel eller annat missljud...Volvocars borde slänga ut bilia...
En jobbarkompis hade inne sin Ford på Bilia i Sisjön. Dom hade lacksläpp på nederdelen av SAMTLIGA dörrar. Bilen var röd så den lackades om i omgångar. Först bara dörrarna med lacksläpp, sedan framskärm, sedan bakskärm, sedan bagageluckan. Man lackade dörrar men inte de färganpassade backspeglarna. Dörrarna var inte inpassade efter lack. Saker skramlade osv...

Vet inte hur många gånger hon var där med sin bil, dessutom var det Biliafolk med i bilen varje gång hon hämtade ut den. Det var alltid något som var fel.

Hon sålde bilen sedan och köpte inte en ny Volvo eller Ford.
Användarvisningsbild
av CarMan
NyMaN! skrev:
zenobia skrev:Håller med om att det finns en hel del pinsamma problem som inte borde finnas på en bil i den prisklassen. Kostar bilen en halv miljon så borde man kunna bygga nått som håller. Har full förståelse för att en ny bil under 100.000 kr kommer med lite "problem" men när bilen kostar fem gånger så mycket skall det ta mig f*n fungera.
Håller med fullständigt.......Och då snackar ja alla V70N inte bara V70R....

Jag är nöjd me min bil och jag har nästan alltid kört Volvobilar osv.......men det finns lite för många saker som JAG stör mej på.....Jag hade kunnat acceptera dessa saker på en bil för 100-150.000:-
Men inte på en ny Volvo V70 :!:

Det jag snackar om är inga stora problem.......men tillräckligt för att en (pedant) ska irritera sej.
För att inte tala om den fullkomligt totala inkompetens många av volvos bilmekaniker har eller inte har.... :?: :roll: Det gör ju inte saken bättre.

Nu säger jag inte att ALLA mekanikerna är dåliga....finns säkert bra oxå.....men jag tror tyvärr att det finns fler av den "dåliga" typen än den bra.

Volvo snackar ju hela tiden att dom vill tillhöra samma klass som ex BMW, Audi mfl.....
Men tyvärr, jag anser ej att dom håller samma klass.....iaf inte än.

Sen är det ju väldigt olika.......vad man som bilägare ställer för krav på en ny bil......i detta fallet V70

Men så kostar ju både Audin & BMW.n lite mer än motsvarande Volvon....men i detta fallet tycket JAG inte att det har någon betydelse.
Sånna irriterande saker som jag menar ska inte finnas på nån ny bil som "vill" tillhöra denna klassen som vi pratar om.
vad får du för bil idag för 100 000:-?
en V70 kostar ju 240 000:- det är ju inte mycke. grundbilen blir ju den samma, även om du lägger till elstolar, RTI & drag krog m.m. så slutsumman når öveer 400 000:-

får man en BMW i samma storleksklass för 240 000:- ?
& varför är alla så säkra på attt dom är tysta, dom flästa som utalarsig har ju inte haft en ny BMW
Användarvisningsbild
av OFFO
Härligt =) Kan ta ett eller ett par exempel. Kan föresten skriva hela nattan =) Men ta en Bmw M6 tex. fin bil eller? Nja det läcker vatten in i det där plast taket vidare ner bak i bilen där sitter mycke elektronik :lol:
= Flipperspel, Ett exempel till men nu har jag glömt vilken serie men fortfarande ny BMW oj vi får nog byta alla stötdämpare... Men jag tycker väl fortfarande att BMW är ok bil men kommer nog inte köpa nån för som sagts här så är det xtra utr. som kostar. Kör BMW med två hjul det räcker än så länge. Min S60 har gått snart 8000, själv har jag kört mer än 5000 mil med denna bil. Bilen har inte ställt till med nåt förutom att det är trögt att få i backen när det är kallt ute vilket kan tyckas irriterande men alla bilar har en eller flera saker man stör sig på . Vad jag vet är fixat på garantin är en ac kompressor resten är normalt underhåll. Tycker inte MERCEDES är ett bra val utom E55 AMG men då är det fantasi summor. Finns inte nån annan bil jag kör/åker skönare i än min S60 men smaken är ju som.. Så den här "100 000" bilen då, Ni som här hävdar att det inte borde vara sämre kvalitet ni kan då ta mej *** inget om bilar åk buss!! eller lifta med en snäll VOLVO människa. Tror mig kunna en del om bilar och kört/åkt många nybilar för 200 upp till över miljonen. Skruvar åxå men blir väl mindre och mindre om S60n fortsätter hålla :?:
av zenobia
CarMan skrev: vad får du för bil idag för 100 000:-?
Slå upp närmasta dagstidning så ser du att det finns en del tillverkare som säljer sina nya bilar för under 100.000 kr

Jag har inte påstått att den billiga tillverkaren är Volvo.

Vad jag påstår är dock att det finns biltillverkare som kan ta fram en bil för 100.000 kr med samma garantier som Volvo. Dessutom håller deras bilar minst lika bra som Volvos.

Vad jag opponerar mig emot är varför Volvo inte kan göra en bil som håller betydligt bättre än vad dom gör. Speciellt när dom tar fem gånger så mycket som den tillverkaren som säljer för 100.000 kr

Som det är idag har inte den dyra Volvon fem gånger högre kvalité, trots att priset är fem gånger så högt.
Användarvisningsbild
av OFFO
I en bil för 100 tusen finns nog på sin höjd en plastig ratt några kyrkbänkar till stolar och en trecyl. spis som nog vill ha (bensin) 0,7 l/mil blandad körning ?(jämfört med en 740 som tar ca 0,8 l/mil vid samma körning) Nåväl ta då den nyaste sniknaste Volvo S60,V70 eller kanske S40,V50. Tar vi en S40 med den nedrans franska lilla dieseln 0,49 l/mil
SÅ behöver inte Volvon vara mer än dubbelt så bra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]

Tack så mycket för snabba svar! Jag ska[…]

Får ju hoppas han inte gjorde🙄

Tjena! Som rubriken lyder så söker jag[…]