Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thomaz
525 Felsökning
1750 Arbete
4173 Styrenhet...

Fy fan! Nästa bil ska jag ha H4 lampor på! [/quote]
av Daddan
Tur man har vanliga lampor!

Men en fundering: Har DU godkänt reparationen, alltså fått prisförslag och sagt:
Ja jag vill att ni reparerar för 6448:-

Annars kanske man kunnat hitta en begagnad styrenhet...
Användarvisningsbild
av thomaz
Hallå,

Nej jag hade godkänt 5500,-
Det var också vad de fick när jag väl hämtade bilen... Resten fick de bjuda på.

Och nej det var inte hela strålkastaren de bytte utan bara styrenheten!
Användarvisningsbild
av greeeken
Väääääänta lite
Du köpte bilen från en aukt säljare?
Fick du garanti?
I så fall vad för garanti???
Du ska inte behöva stå för detta
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Har själv haft problem med att xenon-ljusen havererat pga fukt i strålkastarna.

Hade den inne ett antal ggr för tätning av husen både före och efter byten av ballaster (Japp bägge sidorna rök...)

Slutligen verkar de ha fått bukt på problemet, efter att de borrat upp dräneringshål i skyddslocken!!!!! problemet är tydligen ibland att de är FÖR täta.
Det finns tydligen lock med inbyggd dränering till några volvo-modeller, dock inte till V70n-03.

Var uppmärksam på fukt i strålkastarna, mina ballaster pajade på två dagar. Upptäckte det när jag var på resande fot och tänkte ta tag i problemet när helgen kom, men jag hann inte. 13.000 gick det kalaset på.

Volvo centralt ger totalt kalla handen. Det är helt klart mitt problem och inte deras, de har "aldrig" hört talas om att fukt kortslutit ballasterna......

//
micke
Användarvisningsbild
av thomaz
greeeken skrev:Väääääänta lite
Du köpte bilen från en aukt säljare?
Fick du garanti?
I så fall vad för garanti???
Du ska inte behöva stå för detta
Bilen är en 03:a och nybilsgarantin hade gått ut... Försökte med V Personvagnar men de vägrade erkänna att det var ett vanligt problem, trots att en kund till stod hos Bilia i Vinsta samtidigt som jag med fukt i strålkastaren!
Dåligt!
Användarvisningsbild
av thomaz
Mikael_0223 skrev:Har själv haft problem med att xenon-ljusen havererat pga fukt i strålkastarna.

Var uppmärksam på fukt i strålkastarna, mina ballaster pajade på två dagar. Upptäckte det när jag var på resande fot och tänkte ta tag i problemet när helgen kom, men jag hann inte. 13.000 gick det kalaset på.

//
micke
2 dagar då hade du ju iaf en sportsmössa att fixa det, min slocknade 5 minuter efter biltvätten :(
Användarvisningsbild
av elmuppo
ohoj. Jag har haft ena xenon ljuset på S80n fullt med fukt. Jag har nu löst detta, utan att göra något större jobb. Jag tog bort locket för helljuslampan, och lät bilen stå utan det i
ett dygn. woo all fukt borta. Utan ens att ha igång lampan. Ska nu borra lite hål locket för att kunna släppa ut ev. ny fukt.

idiot-lösningar kan ibland fungera. Vill inte ha fukt i lampan. Fukt i flickan är okej..
men det är en annan tråd.

Hej. Jag har en V70n från 2006 och har bytt […]

Tack! Utförde jobbet igår, tog loss in[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Hur långt har din gått? Jag bytte till[…]

Vilken sidokjol är detta?

Hej! Inne på att köpa en v40 och n&ari[…]