Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
valln skrev:Nu skrev jag inte att det var problem med batteriet, däremot ladda med batteriladdare.

Att ladda med batteriladdare tycker jag gott att man kan göra några gånger per år!
Tycker nog jag med, men först nu då det börjar bli kallt o allmänt dåliga "vibbar" För batterier.
Laddar själv mitt batteri så ofta jag har möjlighet under vinterhalvåret...:-)
av FischerJ
Batteriet är ca en månad gammalt tror jag. Den har gått lite över 26*** mil. Ja det är klart, men innan jag bytte batteri kablade jag den med min sambos och det blev ingen skillnad. Kanske för att det redan var dåligt
av Johnnie
Hur går startmotorn då? Full fart eller långsamt och trött?

Tänder den till lite då och då när du försöker starta eller är det tvärdött?

Luktar det bensin när du försöker starta?
av FischerJ
Man hör ju att starmotorn går, ibland mer ibland mindre. Står jag länge och försöker starta känner man att det luktar bensin efter ett tag. Den har baktänt en gång för mig
av valln
Jag har läst flera trådar med likadana startproblem och alla är (tillslut) överrens om att felet är tändningsrelaterat.
När jag skrev kablaget till svänghjulsgivaren menar jag att skärmningen på kabeln är bristfällig, alltså inte en kabel som är av.
Byta ac rem på Volvo 940

Vet inte exakt hur det ser ut på din bil. Ha[…]

Erfarenheter XC90?

Har en gammal XC90 automat fullt utrustad -07. Tyv[…]

Kostnad för halvljus?

Just för verkstäder som tar hutlösa[…]

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]