Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ArneA
Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T 2002 och jag står hemma på parkeringen med trasig bensinpump, hur kommer man åt pumpen? På högra sidan fann jag en lucka och under den satt visst en givare till bränslemätaren samt slangen till bensinpumpen men på andra sidan ser jag ingen lucka, är den placerad på nått annat ställe eller finns det ingen? :?: :?:
Oj då jag tror jag har hittat luckan, dock fick jag ett annat problem. Den pump jag fick från skroten hade strömkontakten på fel enhet jämfört med den befintliga, frågan är då kan man bara skarva på kablaget så det räcker fram till den andra sidan eller är det nått annat som skiljer pumparna åt? Ibland kan man bli något irriterad över att det ska behövas göra ändringar på konstruktioner hela tiden.

Flyttar till RÄTT avdelning Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 / Nexus
Användarvisningsbild
av Hasse53
Denna tråd ligger i fel forum. Kanske moderator kan flytta den rätt?

Hursomhelst matas ström in via locket för vänster bränslemätare på en 2002:a. Från My 2003 matas strömmen ner i locket för bensinpump/höger bränslemätare. Observara att locket för vänster bränslemätare är olika utfört 2002 resp 2003. Kolla med Volvo om det finns adapterkabel. Men kolla allra först att ditt fel inte beror på varmgång/glapp i locket för vänster bränslemätare. Det är relativt vanligt. Locket måste demonteras för att man skall kunna se detta.
av ArneA
Hasse53 skrev:Denna tråd ligger i fel forum. Kanske moderator kan flytta den rätt?

Hursomhelst matas ström in via locket för vänster bränslemätare på en 2002:a. Från My 2003 matas strömmen ner i locket för bensinpump/höger bränslemätare. Observara att locket för vänster bränslemätare är olika utfört 2002 resp 2003. Kolla med Volvo om det finns adapterkabel. Men kolla allra först att ditt fel inte beror på varmgång/glapp i locket för vänster bränslemätare. Det är relativt vanligt. Locket måste demonteras för att man skall kunna se detta.
Jag tackar för svaret, men jag skickade tillbaka pumpen och fick en som passade och bilen startade till slut. :-)-)
av ArneA
ArneA skrev:Jag tackar för svaret, men jag skickade tillbaka pumpen och fick en som passade och bilen startade till slut. :-)-)
Fast dagen efter ville den inte starta igen, så det fick bli bärgning till Volvoverkstaden.(j--la bil) Så jag sitter och väntar på att de ska ringa därifrån och berätta hur många tusenlappar man ska betala den här gången. Mekanikern har ingen aning vad felet kan vara, bensinpumpen bytte jag troligen i onödan. :-(O)
av ArneA
ArneA skrev:
ArneA skrev:Jag tackar för svaret, men jag skickade tillbaka pumpen och fick en som passade och bilen startade till slut. :-)-)
Fast dagen efter ville den inte starta igen, så det fick bli bärgning till Volvoverkstaden.(j--la bil) Så jag sitter och väntar på att de ska ringa därifrån och berätta hur många tusenlappar man ska betala den här gången. Mekanikern har ingen aning vad felet kan vara, bensinpumpen bytte jag troligen i onödan. :-(O)
Slutligen felet var inte på bränslesidan, det var batteriet, fel i en cell, inget man förväntar sig på ett nytt batteri men raparationen blev billig den här gången i alla fall (garanti).

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]

Navigeringen bör ju ingå i digitala tj&[…]

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]