- ons 17 sep 2014, 11:02
volvobrasse skrev:Den "garantin" ska du nog ta lätt på, för det är precis vad du skriver.De räknar ut ett restvärde, men det är inte garanterat utan bara för att få fram leasingsumman. När du sedan lämnar tillbaka bilen värderas den. Avviker då värdet för mycket från det som räknades fram, får du nog snällt betala eller, om du kört mindre än vad ni räknat fram, få lite tillbaka. ;-//SvenB skrev:Dom flesta andra bilmärken räknar ut ett restvärde och det får man veta innan man påbörjar leasingen, så är det med vissa Volvomodeller fick jag berättat för mig idag, men alltså inte V60! Jag tycker ju att utan den garantin så är ju privatleasing helt vidrigt! För då tjänar bilhandlaren oavsett om bilen är värd mer eller mindre då man lämnar tillbak den. Det kan ju bli en riktigt dyr historia för kunden, även med en bil som ser exakt ut i skick som när man hämtade ut den.
Är du säker på att du kan få garanterat restvärde på någon Volvo. Det vore ju en enorm risk för Volvo.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo

- By Billins