Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jeppe940
Jag har en avtagbar dragkrok på bilen som enligt tidigare ägare är eftermonterad på bilia.
Som synes är urtagningen i den nedre delen av stötfångaren inte särskilt vacker varpå jag undrar om det finns ett större täcklock som kan dölja hela paketet, än det lilla locket som sitter där idag? Jag har sett att de flesta med avtagbar kula har en större variant av täcklock men frågan är om det är samma infästning, någon som vet?

BildBild
Användarvisningsbild
av milktrucker
9b.jpg
9b.jpg (11.41 KiB) Visad 2421 gånger
japp det finns det. har en liggande här som jag inte använder. ge ett bud!
av Anders1984
ser ut som om dom har fuskat med utkapningen.

på min kofångare så ser man underifrån hur mkt man ska kapa ut.

titta på din bil så ser du. jättelätt att ta en såg och såga ut för att det ska bli rätt.

o så köper du kåpan av killen som skrev innan mig så passar den rakt av. tror du måste såga ut det sista för att få kåpan att passa :)
Användarvisningsbild
av milktrucker
ne så här är det när det gäller volvo orginaldrag.

S60 och V70(XC också) med delbart drag 01-04
Bild

fr o m 2005 kom denna modellen, som du har på din bil.
Bild

det är 2 helt olika drag, som du ser är den som du har monterad på din 2003 till modellår 2005 och senare, det är därför de karvat så konstigt i plasten.

ps.
volvo skulle valt rätt från början.....nämligen min våta dröm....
VBG-drag på bilen, gud så smidig uppfinning. inget krångel med i hopkoppling, bara backa rakt in i öglan
Bild
Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Behöver byta drivremmen på min v90. Ant[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok! Men tar inte batteriet stryk av det? Men jag s[…]

Hej Tack för hjälp. uppskattas verkligen[…]