Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Bra NCR!!, kom just på mig själv med att detta inte var klotterplanket utan en seriös fråga!

Så nu släppar vi ALLA allt utom just trådskaparens fråga om priset på S60'n

/L
av stormangan
Hej!

Skrattade gott när jag läste diskussionen om parkeringsskador. Är ju näst intill omöjligt att undvika. Gråter varje gång någon snorig unge slår upp en bakdörr på min röda fina pärla... Egentligen borde man ha en rostig gammal opel när parkerar bland andra bilar....

Nu har jag pratat lite med killen, och känner att jag är beredd att gå vidare. Men en lite fråga dök upp i mitt huvud. Är det någon som testat laga småskavanker hos chipsaway, eller dylikt och kan berätta lite om resultatet och priset?

//Magnus
av Daddan
Hej!

Hade en rostig Opel innan. INGEN slog upp dörren i den, de var extra aktsamma av medlidande till den fattiga bilägaren som inte har råd att åtgärda bucklorna. Rosten skulle dessutom göra att bilen riskerar att säcka ihop av exempelvis en XC90-dörr...

Skämt och sido, det finns firmor som plockar bort mjuka bulor utan att det syns, inte ens lack behövs. C:a 1000:- - 1500:- per dörr/huv osv.

Jag har en vän som lackat om sin 5 år gamla blåmetallic Saab 9-5 "svart" utan att det går att se ens med lupp att det är omlackat. Det är en skicklig lackerare som behövs! Svart kostar lackjobb c:a 1500:- - 2000:- per dörr/huv osv. Vitt är det nog dubbelt upp.

Jag ska laga några försäkringsskador, det behöver inte alls synas efteråt... De lyckades faktiskt lacka den tidigare nämnda 10 år gamla Opeln som var vinrödmetallic i rätt nyans (försäkringsskada).
av stormangan
Hej!

Jag hade min röda 940 -93 inne på försäkringsreparation förra våren. Hade en närkontakt med en grindstolpe... :oops: ni vet bakhjulsdrivet och vinter....

Nyansen var inget problem och jag fick lite extra småfixar på sidan om, så den ser ut som ny. Så egentligen är jag inte så orolig för resultatet av lackbättring, men man vill ju försäkra sig lite extra. Man är ju trots allt inte överdrivet rik...

Resonerar jag fel om jag tänker att 100 000 är ett bra pris. Sen lägga kanske 6000 på rep/fix. Får jag inte en rätt hygglig kärra då för 106 000?

//Magnus
V70BiFuel03 skrev:Följer i möjligaste mån det råd jag fick av min Far när jag tog mitt körkort.

"Always park next to the nicest car u can find"....med motiveringen att den ägaren är mycket mindre benägen att slänga upp sin dörr utan hänsyn till bilen jämte.
Visst stämmer ovanstående, ställs jag inför valet att parkera brevid en rostig gammal Scorpio eller en 350kkr Volvo så är valet lätt.

Tyvärr gäller dock inte ovanstående för ägaren till finbilens barn...

och så kunde jag inte låta bli att fylla på med:

6. Han som vet varför du ställt dig lägst bort på stormarknadsparkeringen och måste visa att han minsann är lika pedantisk med sin bil. Fördelen är dock att denne inte sätter sin dörr i din.

Ok, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Tyärr har du nog mer än ett fel. har du […]

Vilken packbox ?

Det är samma.

B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]