Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jope1993
Hej!

Jag har en Volvo S60 -01 som har gått cirka 20 000 mil. För två veckor sedan började den att krångla, den slutar och svara på gasen helt utan förvarning. Den startar och går helt normalt innan men så när jag kör så slutar den att svara på gasen, motorn går dock fortfarande. Jag stannar bilen och stänger av den och startar den igen, då lägger sig tomgången på 2500 varv men sjunker ganska snart till det normala och då börjar det som knaka i motorn, det låter inte alls bra. När jag stängt av bilen igen och väntat fem minuter så är det bara och starta och åka som om ingenting har hänt. Så här händer det varje gång bilen har ståt still i några timmar och efter det har hänt går det att åka hur långt som helst utan att det händer igen.

Jag var in med den på verkstad första gången det hände och där fick man fram felkoden ECM 980F. Stämmer de att det här är en felkod för LMM? Jag har testat att köra med LMM utdragen men jag får samma fel då.

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]

Är det fel på högspänningssid[…]

Hej! Mitt problem är nu löst(tror jag), […]