- tor 14 aug 2014, 15:18
Jag bytte packning till locket på förarsidan av bränsletanken.
När hade rengjort osv och skulle sätta ner pumpen igen såtog den emot tanken.
Lyfteupp och studerade dess konstruktion. Pumpen var fjädrande, men jag kunde inte se någon spärr.
Tryckte ner den påplats och gängade dit ringen.
Lite orolig om detta var fel sätt, att det kanske gick att låsa den armaturen, eller det kanske är hela grejen att den ska setill att hamna på lägsta punkt genom trycka ner sig själv?
Sen använde jag Glidex armaturfett tänkt för o-ringar i vattenkranar för att inte skada oringen vid åtdragningen.
Fast jag kan ju passapå och dubbelkolla nu om det går bra ihop med denna o-ring och diesel.
När hade rengjort osv och skulle sätta ner pumpen igen såtog den emot tanken.
Lyfteupp och studerade dess konstruktion. Pumpen var fjädrande, men jag kunde inte se någon spärr.
Tryckte ner den påplats och gängade dit ringen.
Lite orolig om detta var fel sätt, att det kanske gick att låsa den armaturen, eller det kanske är hela grejen att den ska setill att hamna på lägsta punkt genom trycka ner sig själv?
Sen använde jag Glidex armaturfett tänkt för o-ringar i vattenkranar för att inte skada oringen vid åtdragningen.
Fast jag kan ju passapå och dubbelkolla nu om det går bra ihop med denna o-ring och diesel.
Armaturfett. Framställt av 100% ren silikonolja. För smörjning av O-ringar i dricksvattenarmaturer. Passar utmärkt för EPDM- och NBR-gummi. Uppfyller den tyska KTW-rekommendatioen för dricksvatten.
V70N 2006 D5 Automat
- By Boine