Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte ett atech2 till min v70 för några år sedan..

Bilia Haga norra tog 1050 eller nåt sånt för mjukvaran.

Körde cirka 7000 felfria mil med den v70 efter det innan bilen såldes. Då kostade nytt spjäll 6000 kr.

Skitnöjd med mig atech2.
bytte spjället idag och nu har jag en tomgång på 1500 varv och bilen rycker fortfarande så nu blir det ner till volvo för att köra in ny programvara o hoppas nu allt blir bra efter detta
av Arnold
zenita123 skrev:bytte spjället idag och nu har jag en tomgång på 1500 varv och bilen rycker fortfarande så nu blir det ner till volvo för att köra in ny programvara o hoppas nu allt blir bra efter detta
När man bytt spjäll så är tomgången högre en stund tills spjället kalibrerats, så det är i sin ordning. Men om det fortfarande rycker i bilen så är det väl som innan, eller... Hoppas att du bytt till ett spjäll med gul etikett. Är det ett spjäll med vit etikett så skulle inte jag chansa med att kosta på en uppdatering. Det spjället kan säga upp sig viken dag som helst.
Användarvisningsbild
av pnilz
Varför byta till ett spjäll som kommer att gå sönder det med? Har beställt en kontaktlös sacer som ska in i mitt spjällhus, kostade ca 1000kr med frakt och inget program som behöver laddas in efter det.
av Arnold
pnilz skrev:Varför byta till ett spjäll som kommer att gå sönder det med? Har beställt en kontaktlös sacer som ska in i mitt spjällhus, kostade ca 1000kr med frakt och inget program som behöver laddas in efter det.
Precis. Men vad är en "kontaktlös sacer"?
Användarvisningsbild
av pnilz
Arnold skrev:
pnilz skrev:Varför byta till ett spjäll som kommer att gå sönder det med? Har beställt en kontaktlös sacer som ska in i mitt spjällhus, kostade ca 1000kr med frakt och inget program som behöver laddas in efter det.
Precis. Men vad är en "kontaktlös sacer"?
Sacer är ett amerikanskt företag som gör en ersättnings TPS till spjällhuset utan att använda fingrar som ligger mot kolbanor, istället använder den magnetisk induktion som tex. en vevaxelgivare för att bedöma öppningsgraden.

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]

Brukar också köra injection cleaner :-D[…]