Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av broman
Hej. Jag har ett "Klickande" ljud när jag tex backar ut i från garage uppfarten och sedan lägger i ettan och ska åka i väg så klickar det till vänster fram,
Det låter som att det är drivknuten men jag har aldrig haft det felet på en drivknut, har bara haft det vanliga att det låter när det man svänger till höger eller vänster,

Är det någon som har haft samma fel??

// Broman
av broman
Har hitta vad det är som låter, Pratade med en Volvo mekaniker och han sa att det va drivknuten som klickade i splinesen ,och man kunde limma det, så nu undrar jag vad ni använder för lim till det?

// Broman
av Xynter
Limma inte! Folk har gjort det och sedan svurit ihjäl sig då de ska gör någon operation som innefattar att man ska ta drivaxeln ur hjullagret. Det är bättre att fetta in splinsen med något tåligt fett.
Användarvisningsbild
av Dede
Jag bytte centrumbulten till en modell som är för XC90 (konisk gummi)
Finns trådar om det här på forumet. Enklare och snabbare och är fortfarande helt tyst efter 8000 mil
av broman
Dede skrev:Jag bytte centrumbulten till en modell som är för XC90 (konisk gummi)
Finns trådar om det här på forumet. Enklare och snabbare och är fortfarande helt tyst efter 8000 mil
Ja det låter som en bättre lösning ;), Är det till någon speciell årsmodell man ska köpa i från?
Är det någon som ev har något artikel nummer?

//Broman
av broman
broman skrev:
Dede skrev:Jag bytte centrumbulten till en modell som är för XC90 (konisk gummi)
Ja det låter som en bättre lösning ;), Är det till någon speciell årsmodell man ska köpa i från?
Är det någon som ev har något artikel nummer?

//Broman
Beställt kommer i morgon ;)

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]

Brukar också köra injection cleaner :-D[…]