- mån 08 okt 2012, 23:44
Ok jag är händig och teknisk, men gränsen gick def. tidigare iaf innan automatlådor... Hade köpt en bmw 735 a som inte rörde sig ur fläcken när man lade i D. Tänkte att det måste ju gå att fixa. Lossade ventilpacket innanför tråget och hittade bl.a en trasig tryckfjäder till ventilkulorna. En på området mycket proffsig bekant hävdade att det är exakt samma fjäder i vissa kulspetspennor?!? Mycket riktigt, plockade en sådan och satte i på sin plats, och vips funkade lådan :) lagningskostnad = nån krona för pennan :)
klima skrev:Låter inget vidare. Låter som automatlådan är illa däran.Haha.. Det låter det.. Får mig att tänka på ett ingrepp jag gjorde för några år sedan.
Kontakta denna firman, de vet vad snackar om.
http://www.hellsteno.se/
Jag skulle inte köra mer som den är nu. Blir dyrare att reparera.
Automatlådor är inget vanliga verkstäder öppnar och reparerar.
Ok jag är händig och teknisk, men gränsen gick def. tidigare iaf innan automatlådor... Hade köpt en bmw 735 a som inte rörde sig ur fläcken när man lade i D. Tänkte att det måste ju gå att fixa. Lossade ventilpacket innanför tråget och hittade bl.a en trasig tryckfjäder till ventilkulorna. En på området mycket proffsig bekant hävdade att det är exakt samma fjäder i vissa kulspetspennor?!? Mycket riktigt, plockade en sådan och satte i på sin plats, och vips funkade lådan :) lagningskostnad = nån krona för pennan :)
XC90 D5 -05
Servar & skruvar en hel del själv - Bytt/reparerat (på min och andras bilar) bl.a: Vinkelväxel, kupéfläkt, motorfästen, ICM-panel, instrument/knappbelysning, GPS, CAN/fiber.
Har DICE/Vida och hjälper gärna till! (norra Sthlm)
- By Kluster