- sön 11 feb 2007, 15:17
Precis, många kunder är väl kanske inte så tekniskt begåvade som du är. När man kommer in och förklarar vad man har upplevt för problem kanske det inte är ett direkt fel. Man kanske bara undrar över om det ska vara som man just upplevt. Det kanske inte ska stanna vid dej som reparatör utan föras vidare till konstruktoins avdelningen. Snacka om gratis produktutveckling när stora allmänheten får säga sitt. Måste säga en sak tex. om min v70, det blåser någorlunda varmt om fötterna, men när jag svänger lite tvärare kommer det kalluft vid växelspaken. Det kanske låter lite sjukt men jag kom på att det kommer från passagerarsidans benutrymme när man har mer blås på fönstren, alltså "rinner" kalluft över därifrån. Det har jag inte "upplevt" på mina äldre Volvosar.
En annan sak Carman, du skriver att du mätt upp 35 grader vid utblåset, men enligt min erfarenhet /"känsla" kom det en större luftmängd vid fötterna på 740 än på V70 för inte tala om värmen i 140. I den kunde man ta av sej i t-shirt mitt i vintern. Där måste du hålla med om att utv. går bakåt.
En annan sak Carman, du skriver att du mätt upp 35 grader vid utblåset, men enligt min erfarenhet /"känsla" kom det en större luftmängd vid fötterna på 740 än på V70 för inte tala om värmen i 140. I den kunde man ta av sej i t-shirt mitt i vintern. Där måste du hålla med om att utv. går bakåt.
Senast redigerad av 1 Kena, redigerad totalt 0 gånger.
Kör svenskt eller gå!