- lör 10 feb 2007, 10:07
denna kostnad måsta alltså redovisas dåligt vid utlömningen & på kvittot/fakturan
Marbas skrev:felet är väll i sånna fall att kunderna tror att dom får betala dyra pengar för att nån fyller på spolvätska, men isjälva verket debitaras ju 0:-CarMan skrev:Tror inte på siffran 95%, i princip alla jag pratar med angående service av bil så kommer just spolarvätskan upp, och det är alla typer av människor (inte bara bilnördar som vi).Kena skrev:ÅÅÅÅ va trevligt och generöst, de bjuder på det. Kanske jag kör in där istället när jag behöver påfyllning. Gratis är gott.jag nämde det för att "ni" tog upp det som en onödig utgift.
om man slopar detta så blir det ju inte billigare skulle jag bara visa!
anledningen till att man fyller på är att 95% al alla kunder (= 1% av alla här inne) blir missnöjda om dom får slut på spolvätska på vägen hem o måste letareda på en mack för att fyyla på.
Just spolarvätskan har ju blivit infekterad när det gäller service, och det vet versktäderna om, ändå ska de "lura" bilägarna med att fylla på en redan full spolarvätskebehållare... (är inte så på alla versktäder, men på många). En liten utbildning i kundservice skulle inte skadat hos vissa... (notera att jag skrev <i>vissa</i> och inte <i>alla</i>).
denna kostnad måsta alltså redovisas dåligt vid utlömningen & på kvittot/fakturan