Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JT
Hej, jag har en s60 - 02
Undrar om den lilla varningstriangeln på instrumentbrädan ska lysa när det är dags att fylla på spolarvätska?
Den lyser rött när dörren är öppen och då även ett meddelande i fönstret.

Men när spolarvätskan är låg så kommer det bara ett meddelande i fönstret, ingen triangel.

På tantens bil, en V70N -01 så lyser triangeln och ett meddelande i fönstret + att det "plingar" när triangeln tänds.

Hur ska det funka på min bil?, står inget om det i manualen.

MVH Jan
Användarvisningsbild
av MartinS
På min V70-01 lyser det orange när vätskan är slut. Kanske är den orangea lampan trasig (om det nu är separata lampor för röd och orange)?

/Martin
av uffeason
Hade den ilsket lysande oranga lampan som lös på min -01a men denna tvivelaktiga finess var borttagen tills jag bytte under -04.
Betänk att den lyser orange hela tiden om du ligger vid sen kvällskörningen och den irriterar mycket. Var glad att du bara har infon vid varje start
av Frigge
JT skrev:Hej, jag har en s60 - 02
Undrar om den lilla varningstriangeln på instrumentbrädan ska lysa när det är dags att fylla på spolarvätska?
Den lyser rött när dörren är öppen och då även ett meddelande i fönstret.

Men när spolarvätskan är låg så kommer det bara ett meddelande i fönstret, ingen triangel.

På tantens bil, en V70N -01 så lyser triangeln och ett meddelande i fönstret + att det "plingar" när triangeln tänds.

Hur ska det funka på min bil?, står inget om det i manualen.

MVH Jan

Det är helt rätt funktion på din, den ändrades pga att den är för irriterande och föraren behöver bara upplysas om att spolarvätskan är slut, inte tjatas ihjäl :lol:
av JT
Bra, tack för svaren!

MVH Jan

Ok, så jag kan dra 300 kg mer jämf&ou[…]

Tyärr har du nog mer än ett fel. har du […]

Vilken packbox ?

Det är samma.

B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]