Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nighttrainman
Har V70N -06 där park assist larmas som felkod på ins panelen, Volvo sa vid ett tillfälle att det var kablaget,,,, a 7000 spänn, suck :-O) hursom så återkom felet med jämna mellarum för att bli mer konstant på senare tid, är det någon som vet om o hur man mäter upp sensorerna el har andra tips på vad det kan vara. :P
av llesrof
Jag har precis hämtat min bil från verkstaden. Jag fick meddelande om att parkeringssensorerna krävde service för några veckor sedan. Det var sensor 2 som glappade. Kostade bara 700 spänn att få fixat, men då bjöd de på arbetskostnaden eftersom det två gånger skitit sig med den lånebil jag blivit lovad.
Användarvisningsbild
av wissel
Nighttrainman skrev:Har V70N -06 där park assist larmas som felkod på ins panelen, Volvo sa vid ett tillfälle att det var kablaget,,,, a 7000 spänn, suck :-O) hursom så återkom felet med jämna mellarum för att bli mer konstant på senare tid, är det någon som vet om o hur man mäter upp sensorerna el har andra tips på vad det kan vara. :P
Vida med Dice alternativt PPC felkodsläsare som kopplas upp mot din bil så får du troligen reda på vad som felar.....
verkar inte troligt att det är kablaget för då skulle det ju lagt av helt direkt.....

Det där med fotsensor är helt värd[…]

snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]