Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

(Borde ju finnas fler drabbade men hittade inget när jag sökte)

Ifall jag trycker på knappen för att rutan för förardörren ska åka upp automatiskt, så i topp så vänder den och åker ner till ungefär den nivå jag startade.

Kikade lite på listen men ser inget uppenbart fel. Går bra att manuellt köra den i topp.

Några förslag hur man ska lösa detta? (:-)
om du söker på forumet så finns det en kort beskrivning hur du "lär" bilen position på rutan genom att plocka med säkringar
läste om det ganska nyligen, återkomer om jag hittar det innan dig så kan jag länka

nu har jag hittat, om det är det som är felet på din bil, skadar inte att prova

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hitta säkringen till den aktuella dörren och fönsterhissen. Sitter i säkringsdosan placerad till vänster om ratten, gaveln av instumentbrädan.

Medan rutan körs i riktning ned drar man ur säkringen, säkring 4 eller 5 (kolla detta i boken och på locket) När rätt säkring dras ur stannar rutan.

Sluta att köra (= släpp knappen).

Stoppa tillbaks säkringen. Nu anses DDM (driver door module) ha tappat sin hemposition.

Kör rutan i topp, håll kvar knappen i minst 5 sekunder.

Nu har rutan lärt sig den nya hempositionen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det där med fotsensor är helt värd[…]

snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]