Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S60AWD2.5T
noclean skrev:du ska ha 7 polig kontakt de har alla kärror o husvagnar här i landet. undrar om inte 9-12 har högre bråttmån än 8-8 men ska låta de va osagt.
Jovistt både brått o sträck helt klart en bättre kvalite, eller kvalite är ju fel ord. Bättre värden ska det ju vara.
Dock vill man ju ibland inte ha det.
av noclean
nej precis. inte för att priset kanske e de stora i sammanhanget utan skulle man belasta draget för hårt så kan det kanske va så att man får med sig hela bakänden, kaross o plast o allt annat möjligt istället för att bultarna går av. men de e nog inte så troligt fast möjligheten finns.
Användarvisningsbild
av Bänktsson
cycler skrev:Sen snodde iofs besiktningstomten min monteringsanvisning...
Mmm... det är dom duktiga på. Kan undra hur många monteringsanviningar dom behöver?!

:wink:
Användarvisningsbild
av cycler
Jag satte 13-pol.....

fast säkringar medföljde inte.......

Är ju rena djungeln hur man skall koppla....nån som vet om macksläp har backljus???

Vad händer då om jag kopplar ett sådant släp till en bil som har 12V konstant matning??? ÄR det lagligt??

/C
av S60AWD2.5T
Nej de brukar ha dimljus det syns ute på vägarna ;-)
Detta gäller många av OK/Q8 släpen
Senast redigerad av 1 S60AWD2.5T, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
cycler skrev:Jag satte 13-pol.....

fast säkringar medföljde inte.......

Är ju rena djungeln hur man skall koppla....nån som vet om macksläp har backljus???

Vad händer då om jag kopplar ett sådant släp till en bil som har 12V konstant matning??? ÄR det lagligt??

/C
har du 13 poligt så har ju alla en egen plint. det är bara 7 poliga som man får välja vad 7:e kontakten ska vara.

normalt har ett hyrsläp inget alls kopplat på 7:e polen
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Bänktsson skrev:
Mmm... det är dom duktiga på. Kan undra hur många monteringsanviningar dom behöver?!

Skulle besiktiga in en sprillan ny bil med krok en gång för bilfirman hade glömt göra detta vid leverans. Självklart hade de inte skickat med någon monteringsanvisning heller.

Inga problem sade man på SBP, vi har en FET pärm med ALLA monteringsanvisninger som finns. :D
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:
Bänktsson skrev:

Skulle besiktiga in en sprillan ny bil med krok en gång för bilfirman hade glömt göra detta vid leverans. Självklart hade de inte skickat med någon monteringsanvisning heller.

Inga problem sade man på SBP, vi har en FET pärm med ALLA monteringsanvisninger som finns. :D
hoss våran bilprovning går den inte igenom utan monteringsanvisning & garanterat inte utan typskylt
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)