Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ontop
Står i valet och kvalet om jag skall köpa en V70 Classic eller orka vänta tills den nya modellen kommer.
Finns det mer tillgänglig information än förväntad premiärvisning på Geneve mässan? Jag har hört talas om säljstart 2007/2008, stämmer det?

Priset på Classic är lockande men nu har jag kört 2xS60 och 1xV70 så bilen börjar bli bekant...

Tonny
av lirsa
Jag hade valet mellan vanliga och classic (beställde mitten av december) och valde "vanliga" för att kunna summumutrusta bilen. Dessutom inte överdivet fan av Classic, Limited Editions och så vidare...

Jag hade också valet att vänta till senvåren för att ta den nya modellen (hade en 05a förrut) men valde att ta den gamla beprövade V70. Den har nu varit i produktion i snart 7 år och blev rätt så pålitlig från 2003 års modell. Det sägs ju att du aldrig får en så bra bil som den sista årsmodellen av en som skall bli ersatt. Jag kommer ha min 07a i tre år och sedan kan det vara dags för den nya V70 då förhoppningsvis de flesta barnsjukdomar är borta. Så resoanerade jag iaf.
av ontop
Classic Summum går att få för 9900:- extra. Det ligger nog närmre en "gammal" V70 ändå pga problemen med min nuvarande... men det är en annan historia.
Men med summum, drag och electric silver kostar bilen inte några 239 900 längre.
av ljungström
ontop skrev:Classic Summum går att få för 9900:- extra. Det ligger nog närmre en "gammal" V70 ändå pga problemen med min nuvarande... men det är en annan historia.
Men med summum, drag och electric silver kostar bilen inte några 239 900 längre.
Momentum menar du väl?

Här finns (officiella?) bilder på den nya:

http://www.autoweek.nl/specials.php?ID=181&cache=no

Svårt att välja mellan gamla och nya modellen utan att veta något om prisnivån men nog vore det roligt att vara en av de första med nya v70in.
av ontop
Ja, Momentum skall det givetvis vara. Bra bilder!
av Daddan
Vad ska nu nya V70N kallas när den dyker upp?
Några förslag:
V70NN
V70Nyast
V70Nyarefinnsinte
V70Nyrik
V70Nufinnsdetnogbarnsjukdomarigen
V70Nuåkerjagruntiennyarebiländig

Ja, någon annan som har något förslag?

PS. Håller ni med om att det finns något som påminner mig om Amazon-kombi över bakluckan på den där nya V70? DS.
av ljungström
Vill man inte lägga en bit över 300.000 kr är nog V70 Classic det givna valet. "Snikmodellerna" av nya V70 lär väl inte dyka upp än på ett bra tag.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Om du har tiden ock pengarna så vänta på den nya.

Nuvarande V70 har ju redan tillverkats en himmla massa år så den börjar ju kännas mossigt gammal. Och vem vill köpa en gammal bil.

Tänk på hur det kommer att kännas om 2-3 år till. Då är nuvarande V70 Ultramossig.
av NCR
Daddan skrev:Vad ska nu nya V70N kallas när den dyker upp?
Några förslag:
V70NN
V70Nyast
V70Nyarefinnsinte
V70Nyrik
V70Nufinnsdetnogbarnsjukdomarigen
V70Nuåkerjagruntiennyarebiländig

Ja, någon annan som har något förslag?

PS. Håller ni med om att det finns något som påminner mig om Amazon-kombi över bakluckan på den där nya V70? DS.
V70Nuläggerjagminstlikamyckettidsominnanpåattåkatillverkstaden
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]