Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 58
Satt och läste lite om nya V70 classic och såg att man uppgraderat stereon med en helt vanlig 3,5mm ingång som sitter i facket under armstödet.Glad i hågen åkte jag ner till rejmes och frågade vad det kostade att få detta eftermonterat då jag har samma stereo och detta är precis vad man väntat på,en ingång man kan koppla vad man vill till.Då säger man att det inte finns som tillbehör och därför inte går att eftermontera, hur kan detta komma sig??Det kan ju bara handla om en sladdstump eller?
av Frigge
58 skrev:Satt och läste lite om nya V70 classic och såg att man uppgraderat stereon med en helt vanlig 3,5mm ingång som sitter i facket under armstödet.Glad i hågen åkte jag ner till rejmes och frågade vad det kostade att få detta eftermonterat då jag har samma stereo och detta är precis vad man väntat på,en ingång man kan koppla vad man vill till.Då säger man att det inte finns som tillbehör och därför inte går att eftermontera, hur kan detta komma sig??Det kan ju bara handla om en sladdstump eller?
Det skiljer i hårdvara och mjukvara.
Användarvisningsbild
av 58
Okej..men vad skulle det vara?
av Frigge
58 skrev:Okej..men vad skulle det vara?
Ja det kan jag inte svara på :cry:
Användarvisningsbild
av CarMan
du har helt enkelt inte den stereon i din bil, bara en som ser likadan ut på utsidan
Användarvisningsbild
av 58
Jag menar,till ipodadaptern behövs väl ingen mjukis? Jag kan ju nästan slå vad om att denna kopplas på samma sätt i stereon.Iofs så är ju detta rätt nytt,volvo kanske släpper det som tillbehör såsmåningom och då vill jag ha!!
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:
du har helt enkelt inte den stereon i din bil, bara en som ser likadan ut på utsidan
Skojar du? Du menar att volvo byggt om en stereo till en bilmodell som ska försvinna om ett par månader? Vet du exakt vad som skiljer dom åt? dom har ju fortfarande samma beteckning.
Användarvisningsbild
av CarMan
58 skrev:Jag menar,till ipodadaptern behövs väl ingen mjukis? Jag kan ju nästan slå vad om att denna kopplas på samma sätt i stereon.Iofs så är ju detta rätt nytt,volvo kanske släpper det som tillbehör såsmåningom och då vill jag ha!!
nej den kopplas inte likadant som Ipoden.
ipoden ligger som CD växlare. AUX ingången har en egen AUX meny
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)