Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luthor
Tjenare, satt och önskade att man hade råd med en R-version av V70 när jag såg hur växelspaken till automatlådan ser ut... Den har ju någon form av aluminiuminlägg på "spaken" som vanliga växelspakarna i V70 ej har (se bild nedan)... Jag blev då lite sugen på att byta ut själva växelspaken (inget annat) på min V70 mot en från en V70R... Går detta att göra? Jag är medveten om att det sitter olika växellådor i bilarna, men går det att byta bara själva "spaken"???

Bild
av CANBus
har du en automat?
det där är automatknoppen, men det kanske du var väl medveten om.
just den där knoppen gillar iaf inte jag då det är en lackad plastknopp och således inte skönt läder...
tycker knoppen faktiskt är ganska "billig" om jag ska vara ärlig, jag hade en sådan montera 1 par timmar innan jag tog bort den...
Senast redigerad av 1 CANBus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
Utan att veta så förutsätter jag att det passar. Det mesta är ju kompatibelt mellan bilarna.
av Luthor
CANBus skrev:har du en automat?
det där är automatknoppen, men det kanske du var väl medveten om.
just den där knoppen gillar iaf inte jag då det är en lackad plastknopp och således inte skönt läder...
tycker knoppen faktiskt är ganska "billig" om jag ska vara ärlig, jag hade en sådan montera 1 par timmar innan jag tog bort den...
Ja, jag har en automatlåda (dock utan Geartronic)... Är hela "spaken" i plast, eller är det svarta i skinn och det "silvriga" lackad plast?
Loner skrev:Utan att veta så förutsätter jag att det passar. Det mesta är ju kompatibelt mellan bilarna.
Ok, det låter ju bra... Tycker själv också att den borde passa då jag bara är ute efter själva "spaken"...
av CANBus
hela knoppen är av plast, och är allmänt tråkig.
av Luthor
CANBus skrev:hela knoppen är av plast, och är allmänt tråkig.
Ok, då är jag inte särskilt sugen längre, har ju en knopp i läder nu så det blir som att byta ner sig då... :(
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]