Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WizHole
Hej. Jag har en s60. Och nu i veckan med all snömodd etc. så låste sig helt plötsligt höger hjul bak. Och jag får nu en felkod; ABS-problem. Service Erfodras." Jag har skummat igenom google efter lösningar på problemet...men det var inte mycket man hittade. Någonstans läste jag att det kan ha kommit smuts på ABS-sensorn till just det hjulet...eler glapp. Är det någon annan som kan ha en idé om vad det skulle kunna vara och hur man skulle kunna fixa det?

Väldigt tacksam för svar!
av Frigge
WizHole skrev:Hej. Jag har en s60. Och nu i veckan med all snömodd etc. så låste sig helt plötsligt höger hjul bak. Och jag får nu en felkod; ABS-problem. Service Erfodras." Jag har skummat igenom google efter lösningar på problemet...men det var inte mycket man hittade. Någonstans läste jag att det kan ha kommit smuts på ABS-sensorn till just det hjulet...eler glapp. Är det någon annan som kan ha en idé om vad det skulle kunna vara och hur man skulle kunna fixa det?

Väldigt tacksam för svar!
Om hjulet låste sig är ju det problemet. ABS:en har då registrerat ett fel pga att just det hjulet stått stilla men inga andra har gjort det.
Är hjulet fortfarande låst ? Vad var felet på det ? H-bromsbackar ?

Timer wrap-around är ett känt begrepp bl[…]

Kan bromsoken glida fritt på glidpinnar och […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland[…]

Tack! Utförde jobbet igår, tog loss in[…]