Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hamster
Som sakt i en annan tråd så har jag lämnat in bilen på service. Jag fick en faktura med mig som alla andra ingen konstigheter. Men denna gång var jag mer intressera av att veta var alla dessa artikelkoder betyde. Undrar om någon har koll på dessa?

Filterinsats (VO 1275810) Vad sitter den?
Partikelfilter (VO9204626) --ll--
Packning (VO 977751) --ll--
Filterinsats (VO 8649788) Den tror jag är motors luftfilter eller?
av Frigge
Hamster skrev:Som sakt i en annan tråd så har jag lämnat in bilen på service. Jag fick en faktura med mig som alla andra ingen konstigheter. Men denna gång var jag mer intressera av att veta var alla dessa artikelkoder betyde. Undrar om någon har koll på dessa?

Filterinsats (VO 1275810) Vad sitter den?
Partikelfilter (VO9204626) --ll--
Packning (VO 977751) --ll--
Filterinsats (VO 8649788) Den tror jag är motors luftfilter eller?

En dum motfråga :wink:
Om du nu är osäker på vad som gjordes på servicen, varför frågade du inte vad det var för saker som byttes när du hämtade bilen :?:
Användarvisningsbild
av #27
1275810 = oljefilter, sitter monterad på oljetråget i en svart kopp.
97775 = plugg packning, sitter på oljepluggen.
9204626 = kupé filter, sitter under handskfacket.
8649788 = luft filter motor, sitter vid vänster strålkastare typ.
av Hamster
Hej Frigge

Jag tror jag är som alla andra svenson. Man klara sig i allmänheten ganska bra men när det gäller om bilar och motorer så är man ganska handigkappat. Man lämna in bilen som alla andra ggr och förlita sig på att dem gör ett bra jobb. Just denna gång så tänkte jag som vanlig. Men när man sitter här vid dator med alla bilkunniga så blir man plötlig intressera av fakturan igen och undrar var dem har gjord igentligen. Titta man på fakturan så se man att dem har bytt Tex. filter. Men vad den sitter och var den har för funktion har man inte aning om. Men nu har jag fått en förklaring av #27. Vilken samtidig öka min kunskap om min bil. Tack ska du har #27. Din kunskap kommer att göra nytta hos mig också nästa gång när jag titta ner på en ny fakturan.
av Frigge
Hamster skrev:Hej Frigge

Jag tror jag är som alla andra svenson. Man klara sig i allmänheten ganska bra men när det gäller om bilar och motorer så är man ganska handigkappat. Man lämna in bilen som alla andra ggr och förlita sig på att dem gör ett bra jobb. Just denna gång så tänkte jag som vanlig. Men när man sitter här vid dator med alla bilkunniga så blir man plötlig intressera av fakturan igen och undrar var dem har gjord igentligen. Titta man på fakturan så se man att dem har bytt Tex. filter. Men vad den sitter och var den har för funktion har man inte aning om. Men nu har jag fått en förklaring av #27. Vilken samtidig öka min kunskap om min bil. Tack ska du har #27. Din kunskap kommer att göra nytta hos mig också nästa gång när jag titta ner på en ny fakturan.

Ok, jag förstår vad du menar.
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]