Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Om bilen redan är utrustad med färdator räcker det med mjukvara.
av Marbas
Frigge skrev:Om bilen redan är utrustad med färdator räcker det med mjukvara.
Om jag fattat det rätt, det här med restvärme, så cirkuleras kylvätskan runt till värmeelementet för kupéfläkten så att varm luft kan blåsas in i kupén. Den här pumpen som cirkulerar kylvätskan måste då gå på el, och inte vara samma som vattenpumpen som kyler motorn. Och då måste man väl sätta in denna pumpen (om den inte redan finns på alla volvo bilar med färddator). Men jag har kanske fattat funktionen fel...

Om man har parkeringsvärmaren, är det någon idé att skaffa restvärmefunktionen då, eller parkeringsvärmaren kan fungera som "restvärmare"?
Användarvisningsbild
av CarMan
rest värmare tror jag bara man kan välja om bilen har parkeringsvärmare & då har den redan cirkulationspumpen
av matzen10
Ok, tackar för svaren!
Jag tror oxå att det borde räcka med cirkulationspumpen som redan finns i parkeringsvärmaren.
Ska skicka vidare till min Volvo-mek för förtydligande & prisuppgift; återkommer!

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av CarMan
matzen10 skrev:Ok, tackar för svaren!
Jag tror oxå att det borde räcka med cirkulationspumpen som redan finns i parkeringsvärmaren.
Ska skicka vidare till min Volvo-mek för förtydligande & prisuppgift; återkommer!

M V H
---< Matz
har du parkeringsvärmare har du redan cirkulationspump. det du beöver är en mjukvara
av uffeason
Är parkeringsvärmare samma sak som den dieseldrivna värmaren som sitter i min XC90 D5?
Användarvisningsbild
av CarMan
uffeason skrev:Är parkeringsvärmare samma sak som den dieseldrivna värmaren som sitter i min XC90 D5?
JA
kan även kallas bränslevärmare, eller bensinvärmare / dieselvärmare
av matzen10
Har fått svar från HP bil i Köping att priset för mjukvaran är 650:-, vilket känns ok!
Om man inte har parkeringsvärmaren blir priset för alla komponenter ca: 6000:- (glömde fråga om arbetskostnaden ingick i det..)
Det är alltså bra att ha en parkeringsvärmare :D

Ska bli skönt att ha restvärmefunktionen att koppla in när man bara ska ut och handla en 15-30 minuter.

---> Matz
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]

Att bilen har gått 14200 mil förmodat […]