Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henka
Hejsan!

Har en volvo s80 t6 -01a. Servade den för en vecka sedan, och när jag skulle hämta den sa dom att det lät som att bränslepumpen var på väg att ryka. Och bilen har stannat 4a ggr innan jag servade den, den bara dog när man körde på låga varv. Dom var 100% att de var bränslepumpen. Den har gått väldigt långt, 32 tusen, om det har någon betydelse i detta fall.

Så jag tänkte höra om det är någon som har bytt en sådan? Är det svårt, och hur man gåt till väga?

Stämmer det att den sitter ovanför tanken, dom på volvo trodde det. Men den kunde även sitta på andra sidan sa han.

Tacksam för svar!

MVH/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
har du varit på en volvo verksta o dom vet inte var bränslepumpen siter?

den sitter i höger tankhalva, med en extre sugslang över till vänster halva.

är inte allt roig att byta & har tror inte din är trasig (fast jag har ju inte så mycke info om din bil)
av Henka
Jo, jag ringde volvo, dom sa att antingen sitter den ovanför tanken, eller på vänster sida någon stans.

Men kommer man åt den genom baksätet? Det var en som sa att man kan komma åt bränslepumpen genom baksätet?

Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Henka skrev:Jo, jag ringde volvo, dom sa att antingen sitter den ovanför tanken, eller på vänster sida någon stans.

Men kommer man åt den genom baksätet? Det var en som sa att man kan komma åt bränslepumpen genom baksätet?

Henrik
baksäte & höger ryggstöd måste bort
av Henka
Okej, tack..

Men vad tror du det kan vara då? Jag har bara haft bilen i två veckor. Och efter nån dag så la den av precis när jag körde över ett fartgupp, sen la den av i en korsning osv. När man kör väldigt sakta, och han som servade bilen sa att bränslepumpen lät illa. Då berättade jag om att den laggt av, då trodde han att de va den iaf.?

Men jag har en bekant som har varit mekaniker, det är väl inte så avancerat så inte en mekaniker klarar de? Eller måste man lämna in den på volvo o betala 5 500kr, ganska dyrt....

Tack!

Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
det är inte så avanserat, bara lite "kladdigt"

jag skulle defenetivt inte byta en bränsläpump för nästan 5000:- om jag inte viste att den var trasig.

gör en felsökning först!

kolla om bränsletrycket försvinner innan bilen dör tillexempel.
Vi som beställt nya V60

Tycker ni inte att V60n är alldeles fö[…]

Bak 30-21.4=8.6 Slitagegräns enligt Haynes 8.[…]

95E10. Kör ändå 95% på el s&[…]

Familjen önskar en XC90 för att få[…]