Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svava
Hej allihopa!
Kan väl börja med att säga att jag är helt grön på bilar. Dock så märker jag ju att något inte står rätt till..
Har en v70 (03-a) som protesterar totalt...
Den hackar och kommer inte upp i fart, hur mycket jag än trycker på gasen..
Jag har märkt att om jag kör med bilen och stänger av den innan den hunnit bli varm, och sen startar den i princip direkt efter så hackar den. Hela bilen hoppar och när man stänger av så luktar det bränt. Den går upp till 40 km/h sen säger det stopp... Provade förra veckan stänga av och starta om, då small det till från motorutrymmet och började ryka (vit rök)
Har haft den iväg hos en bekant som felsökt, men det visade inget. Han rengjorde spjällhuset (?), men det har alltså inte blivit bättre av detta.
Är det någon som har någon idé på vad detta kan vara? Inte det häftigaste med två små huliganer och att vara gravid på det. Vill ju gärna känna mig trygg när jag kör med bilen =)
av Jonas_latt
Du vet ingen som har vida? Det är Volvos programvara för felsökning.
Finns många här ute som hjälper till med en felsöker billigt eller gratis.
Var bor du?
av Svava
Jo, vad jag har förstått det som så har han kopplat upp bilen, uppdaterat programvaran och felsökt. Men det visar ingen felkod alls...Bor utanför Kristianstad och han har varit inne med den på en firma å kollat den... :/
av Jonas_latt
Troligen va han inte inne på en Volvo verkstad. Det är bara Volvo som har tillgång till den. Samt folk här.
De flesta verkstäder har universal saker. Och då syns inte alla fel.
Jag bor i Skövde så det e tyvärr lite långt. Annars kunde jag felsökt.
Hoppas någon annan här har vida och bor närmare.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]