Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bra om du skriver vad du har för årsmodell?

På S60 T5 -01 är glaset limmat och med clips. Fick vara sjukt försiktig för det krävdes mycket värme för att mjuka upp limmet samtidigt som man fick akta så man inte smälte plasten.
Jag använde samma lim igen. Värmde upp limmet igen med glaset borta, tröck på glaset och pressade det mot samtidigt som jag värmde mer, blev tätt och fint.
Bild: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... age=649568
Användarvisningsbild
av loci
Jag var också inne på samma tankar som du har nu i våras, men jag lade ned det.
I alla fall att enbart byta glasen, så jag köpte likadana strålkastare från Vparts för drygt 2400:/paret.
Visserligen tog det ett tag innan jag fick rätt strålkastare,
då de hade missat att det är olika strålkastare beroende på om man har manuell eller eletrisk höjdjustering.
Men detta har de nu åtgärdat.
Jag bytte mina enbart för jag tyckte de gått lite långt drygt 21000 mil, men annars är det inga fel på dem.
Om du inte bor för långt bort från Halmstad kan du få köpa mina billigt.
Att skicka dem är inte lönt då säkert frakt och andra avgifter gör att det till slut ändå blir billigare att köpa från tex Vparts eller andra som säljer dessa.
Användarvisningsbild
av Perc
Finns väl knappast nån P2:a med manuell (mekanisk) höjdjustering. Senast jag såg det var på Volvos 400-serie. 850 och uppåt har el.
Användarvisningsbild
av loci
Perc skrev:Finns väl knappast nån P2:a med manuell (mekanisk) höjdjustering. Senast jag såg det var på Volvos 400-serie. 850 och uppåt har el.
Tydligen finns det några stycken ,annars lär de ju inte ha tillverkat några :wink:
Användarvisningsbild
av Perc
Isåfall antar jag att det är bilar som helt saknar höjdreglering inifrån kupén. Jag kan inte tänka mig att Volvo skulle ha byggt bilar med mekanisk reglering bara för någon viss marknad när dom annars har kört elektroniskt sedan 850.

Men jag vill minnas att det inte krävs höjdjustering på strålkastarna i Sverige? Jag hade nämligen en kund med en Audi som var importerad från Sverige, den kuggades i regbesiktningen pga stylingstrålkastare utan höjdreglering.

Kanske det som avses på vparts är strålkastare som inte har någon nivåreglering alls, annat än skruven på strålkastarhuset?
Användarvisningsbild
av loci
Perc skrev: Kanske det som avses på vparts är strålkastare som inte har någon nivåreglering alls, annat än skruven på strålkastarhuset?
Precis är endast justering på strålkastaren ,jag skrev kanske lite fel där.
Men mina gamla var med elektrisk höjdjustering innefrån kupén och då skall man ha det i fortsättningen också ju. :)

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]