- tis 02 jul 2013, 10:36
Måste man byta hela länkarmen på V70N? Är inte bussningar och spindelled utbytbara på dem, så man kan byta bussningarna till bättre?
Moderator: Moderatorer
bensinskalle skrev:Min länkarm pajade efter 700mil, från vparts dock. Fick en ny dock, men den kastade jag och köpte från annat ställe för jag var mindre sugen på att sätta på samma skit igen, dega hjulinställning och riskera att få göra resan ytterligare en gång...Var hittade du bättre länkarmar?
fremar skrev:Måste man byta hela länkarmen på V70N? Är inte bussningar och spindelled utbytbara på dem, så man kan byta bussningarna till bättre?Jo, det finns lösa bussningar o köpa.
bensinskalle skrev:Som sagt, exakt så betedde sig min bil när ena länkarmen var skit. Kan nästan sätta en peng på att du råkat ut för samma fenomen.Grattis! Du skulle ha vunnit "pengarna" :) Höger länkarm bakre bussning ha släppt i vulken... FY FAN vilken skit Skruvat.se säljer! :-(O) Bilen har rullat ganska exakt 2000mil efter byte. "Orginalkvalitet"...
bensinskalle skrev:...dega hjulinställning ...Hjulinställningen påverkas inte av ett länkarmsbyte, i vart fall inte om du endast byter bussningarna i de befintliga.

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]