Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olofgeo
Blinkers fram funkar då och då,verkstan hittar inget fel jag har påpekat detta fel vid varje service.
Glödlampor ,relä,lamphållare bytt ,vad göra?
Användarvisningsbild
av Ramon
Har blinkersen hållt på sådär från första början då du haft bilen? Kanske en mjukvaruuppdatering kan hjälpa i så fall.
Användarvisningsbild
av CarMan
olofgeo skrev:Blinkers fram funkar då och då,verkstan hittar inget fel jag har påpekat detta fel vid varje service.
Glödlampor ,relä,lamphållare bytt ,vad göra?
vad är det för årsmodell?
lyser bilnkersen eller händer inget, beskriv bättre.
av olofgeo
Blinkers lyser inte,detta fel återkommer då och då,har varit så sedan bilen var ny,volvoverkstan klarar inte detta!
Användarvisningsbild
av Ramon
Myskoproblem ?:-/ Då kan det ju vara en del saker... Något fel vid blinkersspakarna? Kollat säkring? Jordfel osv.
av Knasen
Hej,

Vilken årsmodell har du? Vilken sida är det?

Leta upp skarven mellan lampankablaget och motorrums kablaget, kolla efter böjdastift och backade stift(stift som har nästan har hoppat ur kontakten) kolla noga för att ibland syns det väldigt dåligt, alla stiften ska vara lika långa i kontakten. Troligtvis glappar det där isåfall

Lycka till
av olofgeo
Bilen är en V70N-00,problemet gäller enbart höger fram,tack för tipsen!
Användarvisningsbild
av Mats
Jag hade på min V70 -01 ett problem med blinkersen, dom blinkade snabbt, så som dom ska göra när nån lampa är trasig, alla lampor var hela.
Bilia jobbade med bilen i 2 dagar, dom bytte visst ett par styrenheter, det lär ju ha kostat fläsk, tur man hade Happy Deal.
av Jesper
Hittat felet? Min har börjat bete sig likadant, höger framblinkers blinkar ej(ibland). Verkar ej vara lampfel.

Tydligen så har bara höger fram blinkat vid pålarmning(vid ett enstaka tillfälle), var ej med själv vid tillfället...

Mvh
av Jesper
Verkar vara själva lamphållaren. Bytte från höger till vänster och felet följde med! Tack till Olofgeo!

Någon måste sett i syne va gäller av och på larmning!??! Om inte så lär det visa sig! :-)
V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]