Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hoj har en volvo s80 t6 -99 som jag är hur nöjd det är en av dom få bilarna man sitter bra i och kan ha någon bakom sig men nu till det roliga lämmnade in bilen för ett tag sen för att fixa elhissen ja sagt och gjort dom fixade elhisen sen skulle meken köra ut bilen startade sen ringde telefon han sprang in och svarade gick ut backade då va det en stor pöl under bilen in med bilen på lyften konstatera att olje kylaren till automaten har spruckigt ja inge med med det hämtade bilen betalde använde den i 2 dagar sen skulle man ut på krogen det va ju fredag han som skule köra kom en bit sen började han slira och växla knepigt åkte till meken ja då va han tom på olja det blir en dyr bil i slutändan det är ju bara 1000 spän om det räcker i olja 10,5 liter rymer fanskapet....jaja är det nån som har haft samma bekymer att olje kylaren går
av Thuné
Vill inte vara gnällig, men man måste använda punkt och kommatecken. Annars går de ju inte läsa och förstå!

Körde du bilen med läckande oljekylare? Då är de väl inte så konstigt att oljan va slut?
Användarvisningsbild
av eccy243
Inte alls ovanligt att oljekylaren läcker på T6orna. Men till din tröst är den busenkel att byta..!
av zenobia
eccy243 skrev:Inte alls ovanligt att oljekylaren läcker på T6orna. Men till din tröst är den busenkel att byta..!
Men svårt att få tag på vettiga begagnade och sist jag kollade kostade en ny ca 2.700 kr.
Användarvisningsbild
av CarMan
på dom tidiga T6:orna så är det inte ovanligt att denna pajar
av Frigge
Hände titt som tett att dom sprang läck. Byt till en ny så du inte betalar halva priset + ev moms på något som kanske inte är bättre än den du har.
av danne_1313
nej körde inte en meter med läckande olje kylare han va på verkstad när han gick sönder..men nu sitter det en ny men sen har han börjat pissa olja någon ananstans meken håller på att kola det
Användarvisningsbild
av elmuppo
Byter just nu alla kylare på min S80 T6:a, ink. oljekylen.

Fast det beror mest på att motorn gick igenom allihop...
av buuyuu
Min T6:a fick ny oljekylare vid 10 000mil enligt serviceboken. Tror det var ganska vanligt att de höll ung. så långt innan byte.

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]