Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ramsjö skrev:Inte på din årsmodell, har själv besiktigat min 00a i två år med lysande motorlampa
Det låter ju någorlunda lovande iallafall. Senaste gångerna bilen varit besiktigad i min pappas ägo så har alla avgasvärden varit normala nämligen, dock har varningslampan och meddelandet i färddatorn varit släckt. :)
Om någon i Borås-området har tillgång till en VIDA-läsare så vore det väldigt uppskattat om ni kan kontakta mig via privatmeddelande så att jag slipper lämna in för avläsning till Volvo och betala en hisklig summa pengar! :wink:
Uppdatering: Har idag läst felkoder hos Volvo, betalade ingenting iaf! 8) Är fortfarande utslag på gasspjäll/gaslägesgivare samt AC, precis som de felkoder angivna i mitt ursprungliga inlägg. Någon som har ett humm om vad det kostar att uppdatera mjukvaran/programmera om på gasspjäll? Kan även tilläggas ytterligare en gång att det är ett modifierat sådant från Atech2.
Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]