Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pewi78
kurdsson skrev:Vad är det för stereo du har köpt? Lite sugen byta ja med...
Har fått tag i en Begagnad Clarion, den är ifrån 2009 tror jag ville mest komma åt möjligheten att ansluta en externa telefon( läs spotify;) )

//Peter
Funderar jag med på att byta stereo i min V70 -06:a. Men jag har ju den inbyggda telefonen i min bil, och den vill jag ha kvar. Det verkar ju inte finnas någon ram till stereo så att man även kan ha telefonen kvar. Dessutom skall rattknapparna och telefon mutningen fungera om jag skall byta stereo.

Finns det några alternativ? Vill ha något som spelar mp3-filer, helst via usb. Volvo har ju sin jukebox, men det kostar ju ca 7000 kr. Hälften hade varit bra, då hade jag köpt en direkt.

Mvh Ronnie
RonniePersson skrev:Funderar jag med på att byta stereo i min V70 -06:a. Men jag har ju den inbyggda telefonen i min bil, och den vill jag ha kvar. Det verkar ju inte finnas någon ram till stereo så att man även kan ha telefonen kvar. Dessutom skall rattknapparna och telefon mutningen fungera om jag skall byta stereo.

Finns det några alternativ? Vill ha något som spelar mp3-filer, helst via usb. Volvo har ju sin jukebox, men det kostar ju ca 7000 kr. Hälften hade varit bra, då hade jag köpt en direkt.

Mvh Ronnie
Kollat på gromaudio? Det kör jag med i min 2001. Man kopplar in den i cd växlar uttaget. Den har stöd för bland annat usb. Har för mig jag betalade typ 120 € med frakt på eBay för min för ett år sen
Hej!

Lånar tråden och ställer en liten fråga!

Ang den inbyggda telefonen i min v70 -02, kommer den fungera ifall jag byter ut originalstereon mot en eftermarknads stereo..? Vill gärna behålla telefonen då den har suberbra täckning vilket behövs här uppe i Norrbotten :lol: och den fungerar med vanligt 3G kort så då känns det värt besväret att bygga om en 2-din monteringsram så man kan ha telefonen kvar, eller finns det "ramar" där det är förberett för telefon..?

Det är inte hela världen för mig ifall knapparna i ratten till stereon inte kommer fungera, dock har jag läst att Pionéer har lösingar till även detta.

Mvh Janne
Hej.

Funderar också att byta ut orginalstereon mot en eftermarknads, men hur blir det med rattknapparna och parkeringscensorn som används i orginalstereon. Kan man få dessa funktioner att fungera ändå?

mvh Mikael

Tvättade bilen på länge idag och j[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]

Nu är det fixat. Problemet var att en o ring […]

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]