Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spiken
Igår gjorde vi en 4000mila service på volvo v70 2003års modell.Riktigt billigt faktiskt kan någon matcha 3100kr på en 4000mila i landet?Sen kom den stora smällen som mekanikern upptäckte.Tyvärr ser inte dina länkarmar bra ut och vill du byta dom nu innan det är försent så rek jag gör dig det snabbt som möjligt.Kan man få någon hjälp med försäkringar eller dyligt eller är det bara att betala och se glad ut.Priset på det är 5700kr med arbete hjulinnställning plus ny bromsvätska.Finns det någon fond eller stödhjälp har jag hört eller är det rykten bara?
Användarvisningsbild
av CarMan
ska du byta länkarmar? varför vad är fel på dom?

en service / år inebär att du borde gjort 6000 mila service nu & då hade kanske länkarms felet hittats på 4000 milaservicen & det innan garantin gick ut.
av spiken
CarMan skrev:ska du byta länkarmar? varför vad är fel på dom?

en service / år inebär att du borde gjort 6000 mila service nu & då hade kanske länkarms felet hittats på 4000 milaservicen & det innan garantin gick ut.
Värsta är ju att den gick felfri igenom besiktningen men det är glapppå den ena och då säger han att det är lika bra att bytadenandra också.
av spiken

Sen rullar den här bilen väldigt lite och du tycker kanske att den borde ha gått 6000mil men det har den inte.kör den här bilen ca 1000 mil om året.
Användarvisningsbild
av CarMan
spiken skrev:

Värsta är ju att den gick felfri igenom besiktningen men det är glapppå den ena och då säger han att det är lika bra att bytadenandra också.
länkarmen är en hel juten sak i alumininu. den kan inte vara glapp!
därimot kan spindel led eller bustningar vara glappa, men då byter man bara dom!
Användarvisningsbild
av CarMan
spiken skrev:

Sen rullar den här bilen väldigt lite och du tycker kanske att den borde ha gått 6000mil men det har den inte.kör den här bilen ca 1000 mil om året.
det var bara ett konstaterande att det hade varit billigare att serva bilen enligt volvos anvisningar än att göra som man själv vill.

själv så har min bil gått 6600 mil & nu ska jag göra 14000mila servicen snart. jag gör en service/ år, då det är betydligt viktigare på biler som rullar lite...
Användarvisningsbild
av greeeken
Du får gärna förklara varför du gör 14000 mils servicen när den bara rullat 6000 Carman.
av Frigge
Om man gör riktig service varje år missar man ALDRIG något.
Många saker får gå onödigt långt om man inte gör det,luftfilter,bränslefilter,kamrem,hjälpaggregatrem.
Volvos nya serviceprogram har 2 olika parametrar, År eller mil.
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:För att volvo rekommenderar service 1gång per år men då är ju en mellanservice billigare...

/Anders
vist är det billigare med en maioan service. det är ju ännu billigara att skite helt i att serva....

man får vad man betalar för. själv gör jag gladeligen en riktig fullservice varje år!

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]