Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Beroende på hur mycket det läcker kan du rulla i många år.

Min gamla 850 -94 läkte i 5 år ( fyllde på ca 1l mellan oljebyten) Provade ochså omega, det blev helt tätt i ca 1 år sedan släppte det totalt så ett byte var nödvändigt. En mindre verkstad borde kunna göra jobbet idag för 5-6k volvo tar runt 8-10k.

Man behöver inte ur med motorn.

Byt koppling på samma gång, det är inget att snåla på.
Droopy skrev:Beroende på hur mycket det läcker kan du rulla i många år.

Min gamla 850 -94 läkte i 5 år ( fyllde på ca 1l mellan oljebyten) Provade ochså omega, det blev helt tätt i ca 1 år sedan släppte det totalt så ett byte var nödvändigt. En mindre verkstad borde kunna göra jobbet idag för 5-6k volvo tar runt 8-10k.

Man behöver inte ur med motorn.

Finns det koppling på automatlådor ? Och det är motor olja det läcker om nu det spelar någon roll.
Droopy skrev: Man behöver inte ur med motorn.
Jo, man behöver ha ur motor och låda. För att dela dom två åt så släppar man ner subframen.
Sen har trådskaparen fortfarande en automat så kopplingen är inte lätt att byta :wink:
Loppan78 skrev:
Droopy skrev: Man behöver inte ur med motorn.
Jo, man behöver ha ur motor och låda. För att dela dom två åt så släppar man ner subframen.
Sen har trådskaparen fortfarande en automat så kopplingen är inte lätt att byta :wink:
Jag hade iofs manuell och då behöver man inet ur med motorn, såg inet att det stod automat.
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]