Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av km
Hej alla, jag är ny på detta forum.
Har köpt en Volvo V70N-03 som "bara" gått 7000 mil och har haft den 1 vecka.
När jag tryckte på "cruise" hände ingenting. Jag stannade på en parkeringsficka och startade om motorn och fick då ett meddelande:
typ motorstyrning lämna på service. Däremot fungerade farthållaren efter detta. Efter några stopp och start av motorn försvann felmeddelandet och allt fungerade som vanligt. Är det någon som vet vaf det är för fel? Ska bilen "omprogrammeras"? Tips någon?
Användarvisningsbild
av CarMan
km skrev:Hej alla, jag är ny på detta forum.
När jag tryckte på "cruise" hände ingenting. Jag stannade på en parkeringsficka och startade om motorn och fick då ett meddelande:
typ motorstyrning lämna på service. Däremot fungerade farthållaren efter detta. Efter några stopp och start av motorn försvann felmeddelandet och allt fungerade som vanligt. Är det någon som vet vaf det är för fel? Ska bilen "omprogrammeras"? Tips någon?
bilen safar & av aktiverar funktionen farthålare.
bu har ett fel & enklaste sättet är att läsa felkoder & sen göra en bedömning om vart man ska börja leta.
Användarvisningsbild
av hemglass
km skrev:Hej alla, jag är ny på detta forum.
låter som jag hade på min v70 -02. samma symtom som du. jag tror att det var nån typ av givare som sitter under bromspedalen som var boven. jag har inte gjort ett dyft åt det men ändå så fungerar farthållaren alltid numera. däremot så går det inte nollställa servicelampan, kanske :roll: pga detta..?
Koppling föll i golvet

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]