Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sorryd
har haft bilen på verkstad för byte av startmotor och startkrans när jag fick tillbaks bilen fick jag felmedelande motorsystem service erfodras åkte tillbaka och fick diagnos som säger 1300MAF genomflöde luftmassa (intermentent) ÄR DET NÅGON SOM HAR FÖRSLAG anledningen till byte av startkrans var nedsatt motorprestanda vilket visade sig vara sliten startkranas vilket medförde spån på växellägesgivare
av sorryd
det som oroar mej är att det blev i samband med verkstadsbesöket och utöver luftmassaproblemet så startar kylfläckten också så fort jag har startat bilen även om den är kall även detta efter att den var på verkstad
Användarvisningsbild
av Vojje
Tyvärr har jag ingen större aning om vad den ganska torftliga beskrivningen "1300MAF genomflöde luftmassa" ska betyda i verkligheten. Möjligt att dina båda problem hänger ihop.
Att byta startkrans innebär klart en hel del mekande och det kan vara möjligt att ngn kontakt inte sitter som den ska.
Användarvisningsbild
av Vojje
Troligen ngt annat. Har svårt att se varför kylfläkten skulle påverkas och lambdan har gott om egna felkoder att använda.
av sorryd
jag tänkte att den kanske har någon kontakt med och ev styrde luftmassa

Läste ur koder nu o fick felkod på temp[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]