Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mtk
har ett dovt skrammlande ljud bakifrån i min S60 -01 vid minsta lilla ojämnhet i vägen, jag trodde att det var stabilisatorstagen så jag bytte dessa (dom var ganska glappa) det blev betydligt bättre ,men jag har fortfarande ett litet skrammel kvar som jag inte kan lokalisera hur jag än bändar och bryter i alla leder i och bussningar i bakvagnen.någon som har något tips vad det kan vara? det verkar komma från bilens vänstra sida bak.

hlsn/mtk
Användarvisningsbild
av G-kraft
mtk skrev:har ett dovt skrammlande ljud bakifrån i min S60 -01 vid minsta lilla ojämnhet i vägen, jag trodde att det var stabilisatorstagen så jag bytte dessa (dom var ganska glappa) det blev betydligt bättre ,men jag har fortfarande ett litet skrammel kvar som jag inte kan lokalisera hur jag än bändar och bryter i alla leder i och bussningar i bakvagnen.någon som har något tips vad det kan vara? det verkar komma från bilens vänstra sida bak.

hlsn/mtk
Kollat i bagaget ??, kanske finns nåt löst under bagagerums mattan...
av Reilon
Hade oxå ett skramlande oljud från höger sida bak på min S60-01 som jag inte kunde hitta vad det var och letade febrilt, tills jag bytte handbromsbeläggen. Visade sig att ett belägg satt i stort sett löst (fjädern som håller hela belägget hade lossnat). Slutade efter bytet. Så kolla det..
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]