Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
rolle83 skrev:
Smool skrev:Hej.
Jag köpte en ny V70 2.4D Limited edition Svart metallic i våras och funderar på om det är värt att sätta på "stänkskydd" på den? Blir det snyggt och är det värt det för att slippa få upp en del av skiten i hjulhuset?

Mvh
mina stänkskydd har gnidits mot lacken så de har börjat komma rost på min s60 -02.. råder dig att inte skaffa de
Om jag inte minns helt fel så följer det med en självhäftande skyddsbit som skall placeras på skärmkanten för att förhindra att skydden skaver på lacken.

/Scania
av rolle83
Scania skrev:
rolle83 skrev:
Smool skrev:Hej.
Jag köpte en ny V70 2.4D Limited edition Svart metallic i våras och funderar på om det är värt att sätta på "stänkskydd" på den? Blir det snyggt och är det värt det för att slippa få upp en del av skiten i hjulhuset?

Mvh
mina stänkskydd har gnidits mot lacken så de har börjat komma rost på min s60 -02.. råder dig att inte skaffa de
Om jag inte minns helt fel så följer det med en självhäftande skyddsbit som skall placeras på skärmkanten för att förhindra att skydden skaver på lacken.

/Scania
mina stänkskydd satt på ifrån fabrik. på ena sidan hade dom antingen glömt tejpen eller så har den lossnat o på andra sitter tejpen där men har ändå gnidits sönder längst ner så rost har kommit...vet inte va ja ska ta mig till!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
rolle83 skrev:
Scania skrev:
rolle83 skrev: mina stänkskydd har gnidits mot lacken så de har börjat komma rost på min s60 -02.. råder dig att inte skaffa de

/Scania

mina stänkskydd satt på ifrån fabrik. på ena sidan hade dom antingen glömt tejpen eller så har den lossnat o på andra sitter tejpen där men har ändå gnidits sönder längst ner så rost har kommit...vet inte va ja ska ta mig till!
Gör så här för att undvika att det händer.

Monterade stänkskydd (formgjutna och modellanpassade) på min förra bil.

Jag lade massor med transparent silikonkitt mellan bilen/skyddet innan jag satte fast detta.

-Skyddet sitter bra fast och rör sig inte och skaver noll.

-Inget saltslask kan komma in mellan skydd och skärm och orsaka rost

-Inget stänk kan ta sig förbi mellan skydd och skärm och göra bilsidan smutsig.
Användarvisningsbild
av MartinS
Man vill ju knappast få silikon på lacken, det om något gör ju att rosten får fäste.

/Martin
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]