- fre 27 apr 2012, 12:40
Hej!
Jag har precis samma problem som du på min XC90. Jag tror också att det är stopp i dräneringsslangarna från takluckan.
Jag har bara lite frågor innan jag börjar greja.
Räcker det att ta loss klädseln vid À-stolpen? Var är den fäst någonstans och hur får man loss den? Jag är lite rädd att det är "plastclips" och med min vanliga tur har jag väl sönder dem om jag inte vet hur jag lossar dem.
Var mynnar slangen, alltså var åker vattnet ut? Är det inne i motorrummet vid torpedväggen eller vid dörren? I så fall går det inte bara att koppla loss den där och blåsa rent slangen och då inte behöva ta loss inredningen?
Om jag inte har tryckluft har ni något förslag på hur jag kan få rent den ändå?
Har du några bilder på "ingreppet" så får du jättegärna lägga in dem.
Tänkte försöka mig på detta i eftermiddag, innan det börjar regna allt för mkt.
Tack på förhand
Jag har precis samma problem som du på min XC90. Jag tror också att det är stopp i dräneringsslangarna från takluckan.
Jag har bara lite frågor innan jag börjar greja.
Räcker det att ta loss klädseln vid À-stolpen? Var är den fäst någonstans och hur får man loss den? Jag är lite rädd att det är "plastclips" och med min vanliga tur har jag väl sönder dem om jag inte vet hur jag lossar dem.
Var mynnar slangen, alltså var åker vattnet ut? Är det inne i motorrummet vid torpedväggen eller vid dörren? I så fall går det inte bara att koppla loss den där och blåsa rent slangen och då inte behöva ta loss inredningen?
Om jag inte har tryckluft har ni något förslag på hur jag kan få rent den ändå?
Har du några bilder på "ingreppet" så får du jättegärna lägga in dem.
Tänkte försöka mig på detta i eftermiddag, innan det börjar regna allt för mkt.
Tack på förhand
- By Tomas803